Diner en Blanc Budapesten

Publikálás dátuma
2016.09.05 07:15
FOTÓ: MTI/BALOGH ZOLTÁN
Vacsora fehérben. Idén Budapesten rendezték meg a világ legtitkosabb vacsoráját a Diner en Blanc-ot, ahol csak fehérben lehet megjelenni. 

A rendezvény, amely egy párizsi séf kezdeményezéséből nőtte ki magát, mára óriási flashmobbá fejlődött, melynek lényege a titkosság mellett a fehér dress code. A vendégek fehér ruhában, fehér asztalokat és evőeszközöket, valamint az ételeket magukkal hozva érkeznek.

A rendezvényre három lépéses regisztrációval lehet bekerülni. Az első 2 kör zárt, a 3. körben pedig már bárki regisztrálhat a weboldalon. A regisztrációért fizetni kell, annak ellenére, hogy az egész önköltséges alapon működik.

A pontos helyszínt azonban az utolsó pillanatig titokban tartják a szervezők. A szombati rendezvényt az akadémia előtt, a Széchenyi téren tartották, közvetlen rálátással a Lánchídra és a Four Seasons Gresham Palace-ra.

A kezdeményezés 2013-ban ünnepelte 25 éves évfordulóját, amelynek alkalmából 15 000 hófehérbe öltözött párizsi gyűlt össze a Trocadero kertben, az Eiffel-torony közvetlen szomszédságában.

Szerző

Agymosó reklámokkal népszerűsítik az Origót a TV2-n

Publikálás dátuma
2019.04.20 16:03
Illusztráció
Fotó: Shutterstock
Más hirdetésekben bukkan fel a kormánypárti portált népszerűsítő képsor, a szintén a kabinethez közel álló hírcsatorna reklámjaiban.
Kevesebb mint egy másodpercig látható az Origo hirdetése az TV2 reklámblokkjaiban, ráadásul az is más hirdetésekbe ágyazva – szúrta ki a 444.hu egyik olvasója. Az ügy miatt a Momentum a Nemzetközi Média és Hírközlési Hatósághoz (NMHH) fordult, mivel úgy gondolják, hogy a tizedmásodpercekben mérhető reklám manipulatívan hathat a nézőkre.
A reklámtörvény valóban tiltja a tudatosan nem észlelhető reklámokat, a 2008. évi XLVIII. törvényben így definiálják: „olyan reklám, amelynek közzétételekor – az időtartam rövidsége vagy más ok következtében – a reklám címzettjére lélektani értelemben a tudatos észleléshez szükséges ingerküszöbnél kisebb erősségű látvány, hang- vagy egyéb hatás keltette inger hat”. 
Kérdés, hogy az NMHH, ami egyszer már jóváhagyta a TV2 hasonló – az MVM paksi atomerőművet propagáló - villantós reklámját, mit tesz ebben az esetben. A médiahatóság korábbi érvelése az volt, hogy a nézők tudatosan észlelték az MVM reklámszpotját, és jelentették be, tehát nem lehet szó tudat alatti észlelésről. Csakhogy a reklámtörvény a lélektani értelemben vett észlelést említi, ami nem csupán a villanás felismerését jelenti, de az is, ahogyan reagálunk a reklámra, ahogyan viszonyulunk hozzá. Egy 15-30 perces reklámról el tudjuk dönteni, hogy tetszik vagy sem, érdekes vagy érdektelen számunkra, de egy mosóporhirdetés közben felvillantott logóhoz, szlogenhez nem lehet ugyanígy viszonyulni.
A sors fintora, hogy 2014-ben az akkor még nem kormányhoz közeli Origo Tech rovata fejtette ki részletesen, mit lehet és érdemes elrejteni egy videó 25. képkockájában
Frissítve: 2019.04.20 16:12

Néhol eső és szél rondíthat a meleg húsvéti időjárásba

Publikálás dátuma
2019.04.20 15:38
Illusztráció
Fotó: Shutterstock
A legmagasabb nappali hőmérséklet 20 és 24 fok között várható vasárnap.
Vasárnap az ország nyugati részén túlnyomóan napos időre készülhetünk, míg elsősorban a Dunától keletre már gomolyfelhők képződnek, és főként az északkeleti, keleti tájakon néhol zápor is lehet. Általában az északnyugati, nyugati, de az Észak-Alföld tágabb környezetében az északi, északkeleti szelet kísérhetik olykor élénk lökések. A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet többnyire 1 és 7 fok között valószínű, de a fagyzugos területeken gyenge fagy továbbra is előfordulhat. A legmagasabb nappali hőmérséklet jobbára 20 és 24 fok között várható. 
Hétfőn változóan felhős égre számíthatunk, a Dunántúlon több, máshol kevesebb napsütéssel. Elsősorban a Dunától keletre alakulhat ki elszórtan zápor, zivatar. A keleti, délkeleti szél többfelé megélénkül, a Kisalföldön megerősödik. A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet 3 és 9, a legmagasabb nappali hőmérséklet 17 és 23 fok között alakul.