A Világgazdaság birtokába került adatok szerint ugyanis a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Közgép és az Itinera párosának ajánlata 58 milliárd forintról szólt. A következő legalacsonyabb árat az utóbbi idők legtöbb beruházását elvivő, Hódút-Duna Aszfalt-A-Híd konzorcium tette, a magyar hármas csaknem 83 milliárd forintért (!) vállalná a munkát, a francia tulajdonú Colas Hugária és a Colas Közlekedés Építő 84 milliárdért, a szlovák és a cseh cégekkel (Doprostav, Subterra) együtt pályázó út- és vasútépítéssel is foglalkozó lábatlani Dömper Kft. pedig 87 milliárd forintért építené meg az M4-es autópálya keleti végét - írta a Világgazdaság.
A Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Közgép a pozícióját azzal is erősítette, hogy Olaszország második legnagyobb autópálya-üzemeltetőjének számító Gruppo Gavio-hoz tartozó, ingatlanfejlesztéssel és építőipari szolgáltatásokkal foglalkozó cégével alkotott konzorciumot. Az Itinera 2900 munkavállalót foglalkoztat, tavalyi árbevétel pedig elérte a 719 millió eurót. A társaság portfóliójában szerepel közút-, vasút- és vasútialagút-, valamint gátépítés is szerepel, de az utóbbi időben a magasépítésben is megjelent.
A Gruppo Gavio a Rómában és Torinóban is székhellyel rendelkező csoport Olaszországban 1460 kilométer autópályát üzemeltet - ez a teljes olaszországi sztrádahálózat 18 százaléka.
Az olasz cég a régióban például Romániában is jelen van, ahol a kartellvizsgálattal is megregulázott útépítési piacon több beruházásban is részt vett.
Az ajánlati ár alapján a Közgép-Itinera konzorcium lenne a legesélyesebb, a nemrég módosított közbeszerzési törvény szerint azonban nem feltétlenül a legjobb árajánlatot benyújtót kell kihozni nyertesként, hanem az összességében legjobb ajánlattevőt.
A Közgép-Itinera azonban pontozásos versenyben a második legnagyobb súllyal (20 százalékkal) szereplő környezetterhelési értékben is a legjobb ajánlatot tette. Ennél a szempontnál kell az ajánlattevőnek kifejteni, hogy a beruházás helyszínéhez képest hol helyezkedik el az aszfaltkeverő, de az egyéb szén-monoxid-terhelést - például a szállító járművek környezetterhelését - is itt kell a pályázóknak bemutatniuk. Ahogyan az ajánlati árnál, úgy ennél a szempontnál is a Hódút-Duna Aszfalt-A-Híd követte a Közgép-Itinera kettőst.