Elkészült a 3-as metró felújításának ütemterve, és "emberi számítás szerint" 2019. december 31-éig be kell fejeződnie a felújításnak - mondta Tarlós István. Hozzátette: a választási ciklus végének semmi köze ahhoz, hogy próbálja "erőltetni" a metrófelújítást. A felújítás jövő év februárjában vagy március elején kezdődhet el, a metrószerelvényeket pótló legalább száz busznak legkésőbb február középig meg kell érkeznie - közölte. Tarlós István a felújításhoz kapcsolódó közbeszerzési eljárásokról szólva elmondta, a szükséges kitérők beszerzésének adásvételi szerződése május 5-én hatályba lépett. Ha ezeket az anyagokat a kiviteli szerződés megkötése után kezdik megrendelni, akkor nagy valószínűséggel több hónapos csúszást okozna - jegyezte meg.
Közölte, a szükséges sínanyag első kontingensének a kiszállítása október 10-ére várható. A metró felszíni pótlásához szükséges út- és forgalomtechnikai munkákra vonatkozó szerződés megkötése folyamatban van a nyertes ajánlattevővel. A metróvonal rekonstrukciójához tartozó vágányépítési és alagúti munkák, valamint a biztosítóberendezés és az automata vezérlőrendszer felújítása, továbbá a diszpécserrendszerek korszerűsítése egy generálszerződés keretében történik majd meg.
A felújítás miatt szükséges szerelvénypótlásról szólva Tarlós István reményét fejezte ki, hogy a nyertes magyar buszokkal látja majd el a szolgáltatást. Megjegyezte, a szolgáltató feladata a buszok kiválasztása. A járművek szállítására rendelkezésre álló határidő az ajánlattevők javaslatainak megfelelően módosítható még, tehát a hazai buszgyártók bekapcsolódásának a szállítási határidő sem lehet korlátja, de egy kikötés van, mégpedig az, hogy ez a határidő nem veszélyeztetheti a felújítási munkálatok megkezdését - mondta a főpolgármester.
Tarlós István szólt arról is, hogy a köznevelési törvény változása miatt 2017. január 1-jétől a fővárosi önkormányzat tulajdonában lévő ingatlanban működő oktatási intézmények működtetése a Klebelsberg Intézményfenntartó Központhoz kerül. Ugyanakkor a jogszabály kötelező feladatként írja elő, hogy az önkormányzat köteles biztosítani a gyermekétkeztetést ott, ahol az intézmény saját ingatlanban működik.
Úgy tűnik, hogy az oktatásból ennyi maradt meg az önkormányzatoknak, a gyermekétkeztetés biztosítása. Lassan már csak a fűtő és a kapus feladat marad az önkormányzatoknál - fogalmazott a főpolgármester, aki - mint mondta - ebben nem ért egyet a saját politikai közösségével. Hozzátette: már-már megalázónak tartja az önkormányzatok szerepét az oktatásban.
Tarlós István azokkal a hírekkel kapcsolatban, amelyek szerint augusztus 14-én egy utas a Lehet téri aluljáróban húszezer forintos bankjeggyel vásárolt 9500 forintért automatából bérletet, de a gép csak 500 forintot adott vissza neki, és a kárát nem akarják megtéríteni, azt mondta: az automaták informatikai felügyelőrendszerének jelentései cáfolják az utas állításait. A Lehet téri automatáknál azon a napon senki nem fizetett húszezer forintos bankjeggyel - közölte a főpolgármester, megjegyezve, hogy a 9500 forintos bérletet egyébként nem tudja az utas megváltani az automatánál húszezer forintos bankjeggyel a gép beállítása miatt.
A színigazgatók kinevezésére vonatkozóan Tarlós István arról beszélt, hogy a Fővárosi Közgyűlés a színigazgatói pályázatok ügyében a törvényeknek megfelelően járt el. A hozzá érkezett megkeresések kapcsán értetlenségének adott hangot, és azt mondta: "ha van két színház, ahol nem liberális igazgató van, akkor elkezdik ütni-rúgni a dobokat?" Megjegyezte, alantas dolognak tartja, hogy az ilyen kérdésekből politikai, érzelmi ügyeket és feszültséget gerjesztenek. Kérdésekre válaszolva Tarlós István közölte, a közeljövőben lesz egy komoly egyeztetés a taxisokkal, és a rendeletet felülvizsgálják.
A főpolgármester elmondta azt is, a római-parti mobilgát tervezése még több hónapot vesz igénybe, és 2017. június 30-ig várhatóan elkezdődik a kivitelezés.
lásd még: A Fidesz fizesse meg a Mahír-oszlopok bontása miatti kártérítést!