Körúti robbantás - Az egyik rendőr elhagyhatta az intenzív osztályt

Elhagyhatta az intenzív osztályt az egyik rendőr, aki a szombat éjjeli Teréz körúti robbantásban sérült meg - értesült kedden a hirado.hu.

Az Országos Rendőr-főkapitányság azt válaszolta, hogy stabil, kielégítő az állapota a Teréz körúti robbantásban megsérült két rendőrnek. Hozzátették, hogy a férfi kollégájuk elhagyhatta az intenzív osztályt, munkatársnőjüket viszont továbbra is ott ápolják.

Szerző

MSZP: már nem létezik az október 2-ai népszavazásban feltett kérdés

Már nem létezik az október 2-ai népszavazásban feltett kérdés, hetekkel ezelőtt az Európai Bizottság elnöke világossá tette: nem szerepel a szándékaik között sem, hogy kötelező betelepítési kvóta legyen Európában - mondta az MSZP elnöke kedden sajtótájékoztatón Szolnokon, miután országjáró plakátkampány keretében ismertette a párt álláspontját a referendumról.

Molnár Gyula a Hild téren tartott tájékoztatón közölte: hetek óta reménytelenül próbálják megtudni, mi a közjogi következménye a referendumnak, mi történik október 3-án, de nem kaptak egyértelmű, pontos választ.

"Ebben a formában semmilyen közjogi felhatalmazást nem fogunk tudni adni a kormánynak" - tette hozzá.
Kitért arra, hogy a pozsonyi EU-csúcs résztvevői sikeresnek és előremutatónak nevezték a találkozót, egyedül a magyar miniszterelnök jelezte, hogy nagy csalódás volt.

"Talán azért, mert ő nem megoldásokat keres, hanem ő választást akar csak nyerni, és talán a megoldásokkal majd később akar foglalkozni"- fogalmazott.

A kormány 3,9 milliárd forint közpénzt költött úgynevezett tájékoztató kampányra. Ehhez hozzájárul a népszavazás lebonyolításának költsége - mondta, hozzátéve: Szolnokon a régóta várt Tisza-híd ebből a forrásból elkészíthető lenne.
A város szabadon felhasználható költségvetési pénze közel van ahhoz a mintegy tízmilliárd forint forráshoz, amit ebben az ügyben egy "felesleges népszavazásra" elkölt a kormány - jegyezte meg.

Molnár Gyula szólt továbbá arról, hogy a szombat éjjeli budapesti, Teréz körúti robbantásról az emberek húsz órán keresztül nem tudtak semmit. Kiemelte: néhány nappal a népszavazás előtt, amikor az emberekből rendkívül sok indulatot kiváltó "gyűlöletkampány" zajlik az országban, egy felelős kormány, a rendvédelmi szervek nem tehetik meg, hogy ennyi időn keresztül nem tájékoztatják a közvéleményt. Hozzátette: ha bármilyen hasonló esemény történik Magyarországon, a rendőrség, a hivatalos szervek elsőrendű feladata az emberek tájékoztatása. A kormány dolga megvédeni és tájékoztatni az állampolgárokat - jegyezte meg, egyben mielőbbi gyógyulást kívánt a két rendőrnek.

Az MSZP elnöke közölte, hogy ha a támadás a rendőrök ellen irányult, akkor meg kell védeni őket. A rendőrök nem félhetnek Magyarországon, ők a garanciái annak, hogy biztonságos országban élhessünk - hangsúlyozta.

Szerző

Márciusban utazhatunk felújított metrószerelvénnyel

Publikálás dátuma
2016.09.27. 17:17

Jövő márciusban forgalomba állhat az első felújított metrószerelvény a 3-as vonalon, a Metrowagonmash által szállított prototípus jármű a napokban kezdi meg a próbafutásokat - jelentette be Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója kedden Budapesten.

A 3-as metró járműtelepén tartott sajtótájékoztatón a felújított szerelvény prototípusát mutatták be az újságíróknak. Az esemény előtt Bolla Tibor elmondta, befejeződtek a szükséges tesztek, így a szerelvény az alagútban is megkezdheti a próbafutásokat. A tartampróbát üzemidőn kívül végzik majd, így az nem befolyásolja a metró utasforgalmi üzemét.

A BKV és a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) által felügyelt tesztsorozaton 15 ezer kilométert kell a szerelvénynek lefutnia hibamentesen, ezt követően kaphatja meg a típusengedélyt és indulhat meg a sorozatgyártás. Az orosz partner vállalása szerint a jármű jövő januárban szerezheti meg a típusengedélyt.

Bolla Tibor elmondása szerint a következő hónapokban két újabb szerelvény érkezik Budapestre, majd havi két újabb szerelvényt szállíthat le az orosz gyártó.

A metrók eredeti gyártója, a Metrowagonmash újítja fel a 222 kocsit 219 millió euróért, az utolsó szerelvény 2018 második felében érkezhet meg Budapestre.

A vezérigazgató hangsúlyozta: új, energiavisszatápláló meghajtó rendszerrel szerelik fel a kocsikat, emiatt alacsonyabb lehet az üzemeltetési költség és az alagút sem fog felmelegedni. A 2-es vonal szerelvényeihez igazították a külső és belső színvilágot, az utastérbe nem került klíma, mert Bolla Tibor elmondása szerint jelentős többletköltséggel járt volna.

Szerző