Magyarországon járt terroristákkal riogat a TEK

A Terrorelhárítási Központ (TEK) adatai szerint 14 terrorista utazott át Magyarországon 2015 nyarán-őszén, akiknek közük volt a 2015. november 13-án Párizsban, illetve a 2016. március 22-én Brüsszelben elkövetett terrorcselekményekhez - jelentette be Majoros Csaba, a TEK Felderítési Igazgatóságának alezredese a szervezet pénteki budapesti sajtótájékoztatóján. 

Elmondta: a terroristák néhány napot töltöttek az országban, a TEK adatai szerint ugyanakkor az Iszlám Államnak Magyarországra telepített kiterjedt hálózata nem volt. Bodnár Zsolt, a TEK főigazgató-helyettese közölte: a Rakkában kiképzett terroristák jellemzően 2-3 fős csoportokban érkeztek, majd az Orbán-kormány által szorgalmazott határzárat dicsőítette, ugyanis mint mondta, jól látható, hogy a déli kerítés felállításával és a migránshullám elterelésével a terroristák mozgása is a horvát-szlovén útvonalra terelődött át.

A kvótanépszavazás előtti riogatásról bővebben: Dübörög a gyűlöletkeltés a Fidesznél

Szerző

A Népszabadság kiadója megvette a Pannon Lapok Társaságát

A Mediaworks Hungary Zrt. megvásárolta a Pannon Lapok Társasága Kft.-t (PLT) a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) engedélyével - tájékoztatott a Mediawoks pénteken.

A PLT és a Mediaworks együtt majdnem 25 milliárdos árbevétellel és csaknem 1150 munkavállalóval rendelkezik. Az új csoport tizenkét megyében (Bács-Kiskun, Baranya, Békés, Heves, Komárom-Esztergom, Jász-Nagykun-Szolnok, Somogy, Tolna, Fejér, Vas, Veszprém, Zala) van jelen megyei lapokkal - tartalmazza a közlemény.

Ugyanakkor a cég három országos napilapot (Nemzeti Sport, Világgazdaság, Népszabadság) ad ki, valamint magazinok és digitális médiatermékek tulajdonosa - tették hozzá. A tájékoztatás szerint a megyei lapok adják majd a csoport legnagyobb bevételi forrását - annak több mint 50 százalékát -, péntektől a PLT-Mediaworks lapok eladott példányszámának körülbelül 75 százalékát a megyei lapok teszik ki - közölte a cég.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának szakhatósági hozzájárulását követően már augusztus elején engedélyezte, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. közvetlen, egyedüli irányítást szerezzen a Pannon Lapok Társasága Kiadói Kft. felett, azonban a felvásárlás csak most történt meg.

A GVH akkori, az MTI-hez eljuttatott közleményében felidézik: július 4-én nyújtotta be engedélyezési kérelmét a Mediaworks Hungary Zrt.; az érintett vállalkozáscsoportok egyaránt foglalkoznak nyomtatott és online sajtótermékek kiadásával, illetve hirdetési felületek értékesítésével, nyomtatott termékek terjesztésével, és nyomdai szolgáltatást is nyújtanak. 

Az akkori vizsgálat megállapította, hogy ugyan mindkét vállalkozáscsoport foglalkozik megyei napilapkiadással, ám ezen tevékenységüket különböző földrajzi piacokon végzik, így az olvasói piacon nincs olyan terület, ahol átfedés lenne a tevékenységi körök között - írják. 

A PLT csaknem 9 milliárd forintos árbevételű, 500 munkavállalót foglalkoztató, négy dunántúli megyében (Fejérben, Vasban, Veszprémben és Zalában) jelen lévő cégcsoport, négy megyei napilap - Fejér Megyei Hírlap, Napló, Vas Népe, Zalai Hírlap - mellett a Dunaújvárosi Hírlap kiadója, és helyi digitális médiacsatornákat is üzemeltet.

A Mediaworks több mint 16 milliárd forintos éves forgalmával és mintegy 650 munkavállalójával a három országos napilap mellett, nyolc megyei napilap, női és gasztromagazinok, valamint digitális médiatermékek tulajdonosa - olvasható a GVH augusztusi közleményében.

Szerző

Megvan, mi a közös az RTL-ben, a TV2-ben és a Dunában

A médiatanács szerint továbbra is a TV2 Média Csoport Kft., a Magyar RTL Televízió Zrt., valamint a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. minősül jelentős befolyásoló erővel rendelkező médiaszolgáltatónak. A testület az utóbbi ellen a médiapiaci koncentráció megelőzésére irányuló eljárást indít.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatóságának közleményében emlékeztettek: a médiatanács minden év szeptember 30-ig lefolytatja a jelentős befolyásoló erővel rendelkező médiaszolgáltatókat meghatározó eljárását. Ilyen szolgáltatónak az minősül, amely legalább 15 százalékos éves átlagos közönségaránnyal rendelkezik, és legalább egy médiaszolgáltatásának éves átlagos közönségaránya eléri a három százalékot. A testület eheti ülésén a TV2 Média Csoport Kft.-ről, a Magyar RTL Televízió Zrt.-ről, valamint a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt.-ről állapította meg, hogy jelentős befolyásoló erővel rendelkezik.

Hozzátették: a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. esetében a testület a médiapiaci koncentráció megelőzésére irányuló eljárást indít, mert rádiós és audiovizuális médiaszolgáltatásainak éves átlagos közönségaránya együttesen meghaladja a 40 százalékot (46,5 százalék).

A médiatanács emellett felfüggesztette azt a pályázati eljárást, amelyet áprilisban írt ki a Derecske 94,7 MHz helyi rádiós médiaszolgáltatási lehetőség hasznosítására. A lehetőségre két pályázat érkezett, mindkét esetben hiánypótlásra hívta fel a testület a pályázókat, amelynek hiányosan tettek eleget, ezért pályázatukat alakilag érvénytelennek nyilvánította a tanács, és a pályázati ajánlatokat nem vette nyilvántartásba. A Debrecen Városi Televízió Kft. a döntés bírósági felülvizsgálatát kérte, ezért a médiatanács a bírósági döntésig felfüggesztette az eljárást.

A közleményben arról is írtak, hogy lezárult a Klubrádió és az NMHH közötti per első szakasza. Felidézték: a hatóság júniusban - amikor a Fővárosi Ítélőtábla jogerős részítéletet hirdetett - eleget téve kötelességének visszafizette a Klubrádiónak a 103 millió forintos médiahasználati és frekvenciahasználati kártérítési díjat, valamint a rádió jó hírnevének megsértése miatt nem vagyoni kártérítésből eredő ötmillió forintot.

A Kúria csütörtöki szóbeli ítélethirdetése szerint az utóbbi követelés kétmillió forint értékben jogos, ezért az NMHH visszakér három millió forintot a rádiótól.

Ugyanígy a döntés értelmében - azzal, hogy a Klubrádió részére a bíróság ítéletében a médiaszolgáltatási díj visszafizetését rendelte el -, a Klubrádió, a magyar médiapiacon példátlan módon, más rádiókkal ellentétben nem 7, hanem összességében 10 évig működhet közösségi rádióként és használja ingyenesen az erre kijelölt frekvenciát.  

Megjegyezték: a hatóság több mint két és fél éve lezártnak tekinti a Klubrádióval kapcsolatos jogvitát. Az NMHH a Klubrádióval folytatott jogviták ellenére gondoskodott arról, hogy a rádió az elmúlt több mint másfél évtizedben jogszerűen működhessen, és hogy zökkenőmentes legyen a frekvenciaváltása. A Klubrádió csak 2014-ben és 2015-ben a médiatanács három, médiaszolgáltatókat támogató szakmai pályázatán  - a független bírálóbizottsági javaslatokra megítélt - több mint 5,2 millió forintot nyert el hírműsor-készítésre, illetve műszaki fejlesztésre - jegyezték meg.

Szerző