A fenntarthatósági jelentés segítségével a vállalatok egyrészt beszámolnak nem-pénzügyi tevékenységükről az érintetteknek (a fogyasztóik, a munkavállalóik, az üzleti partnereik, a hatóságok, a média, a helyi közösségek), másrészt maguk is számba veszik a környezeti, társadalmi és gazdasági felelősségvállalás terén elért eredményeiket és az előttük álló kihívásokat.
Az évről évre kiadott jelentések a mérhető, összehasonlítható és hiteles adatok révén elengedhetetlen támpontot adnak ahhoz, hogy a vállalatok képesek legyenek folyamatosan javítani társadalmi és környezeti teljesítményükön, figyelembe véve az érintettek véleményét és szempontjait. „Bár ezen ügyek kapcsán egy magát valóban felelősnek érző vállalat sosem lehet elégedett, ám mi a Telenornál büszkék vagyunk mindarra, amit a fenntarthatóság terén az elmúlt néhány évben elértünk, és elkötelezettek vagyunk a további fejlődés iránt” – mondta Vécsei Gábor, a Telenor Magyarország vezető vállalati felelősségvállalás szakértője.
A Telenor alapértéke az átlátható és etikus működés, melyet saját munkavállalóin kívül a beszállítói láncának egészében is különböző eszközökkel ösztönöz. A korrupciós kockázatok csökkentése érdekében a Telenor 2015-ben is folytatta a munkavállalók szemléletformálását és tudatosítását – megújult a témához kapcsolódó online ismeretanyag és interaktív workshopokon is lehetőség nyílt a korrupcióval összefüggő dilemmák megvitatására. A vállalat szállítói körében is szervezett interaktív workshopokat, amelyek nem csak a beszállítók tudatosságának növelésével jártak, hanem közvetlenebb kapcsolattartást és az ellenőrzések során tanúsított bizalommal teli hozzáállást is eredményeztek.
A Telenor a civil életben is igyekszik felhívni a figyelmet az etikus üzleti működés jelentőségére. 2015-ben negyedik alkalommal adta át a Telenor Etikus Vállalat Díjat, amelyet a hazai vállalatok tisztességes üzleti magatartást célzó vállalati programjainak elismerésére alapított a Transparency Internationallel. Ismét átadta továbbá a „Tények nyomában” etikus újságírói különdíjat, melyet a korrupciómentesség és átláthatóság fontosságának fiatal generációkban történő tudatosítása érdekében alapított a Diákújságíró Egyesülettel közösen.
2015 májusában, a Hipersuli pilot program folytatásaként a Telenor útjára indította a Hipersuli Oktatási Programot egy budapesti és négy vidéki iskola, összesen 31 tanár és 360 diák részvételével. A kezdeményezés a digitális technológiák iskolai oktatásban történő alkalmazását vizsgálta, azzal a céllal, hogy a mobileszközök és a Hipernet révén segítse a korszerű, digitális oktatás terjedését - a fiatalokat a tanulásban, a pedagógusokat pedig az oktatásban segítse innovatív, eredményesebb módszerekkel.
2015 őszén minden érdeklődő számára elérhetővé vált a Telenor Tudatos Net oktatóanyaga, amelynek legfőbb célja az internethasználat tudatosabbá tétele a fiatalok körében. Ennek érdekében a Telenor önkéntes napján, valamint decemberi kampányának keretében a vállalat 142 munkatársa önkéntes oktatóként összesen 10 iskola 28 osztályának 840 diákja számára tartott biztonságos internet képzést. A kezdeményezés oktatói és hallgatói oldalról is pozitív fogadtatásban részesült, ami jó alapot teremtett a program folytatására.