Jelezte: a növekedés motorja továbbra is az import, az idén már mintegy 140 ezer használt jármű érkezik az országba, 16-17 százalékkal több, mint az előző évben. Némi lassulás tapasztalható ugyan a korábbiakhoz képest, de Frank György szerint ennek nincs kifejezett piaci oka, a dinamika erős marad. A márkaigazgató felhívta a figyelmet, hogy a szürkeimport útján érkezett autók kétharmada 10 évesnél öregebb, az idén 85 ezer ilyen korú kocsival bővült a magyarországi járműpark.
Frank György kiemelte: a magánúton importált autók általában az országba érkezésüktől kezdve totális adóelkerülők. Az importőr ugyanis rejtve marad az eladási láncban, amire az ad lehetőséget, hogy az Európai Unióban nincs kidolgozott rendszere az áfa nyomon követésének - fejtette ki. Hozzátette: a tulajdonos a későbbiekben pedig jellemzően illegális műhelyekhez fordul a javíttatások során, mert a hivatalos szerviz nem éri meg számára.
Frank György elmondta: a legálisan működő kereskedéseknek nem éri meg az áfacsalás miatt olcsón külföldről hozni be a használt autót, így ez a szürke szféra üzlete marad. Magyarországon tavaly a legális kereskedések közreműködésével mintegy 160 ezer használt autót írtak át.