Zuzana Hlávková, a külügyminisztérium volt előadója a Transparency International Slovensko (TIS) blogján figyelmeztetett arra, hogy a tárca Szlovákia uniós elnökségével kapcsolatos legnagyobb rendezvényeit egy előre kiválasztott cég túl drágán szervezte meg. Az eredetileg tervezett programokat és a költségvetést Zuzana Ťapáková, a Markíza tévé korábbi igazgatójának színrelépését követően módosították a tárcánál, akivel – Hlávková információi szerint – Robert Fico kormányfő javaslatára szerződött a tárca. „Nyomást gyakoroltak ránk, hogy az eredeti projekteket az ő elképzelései alapján módosítsuk, így viszont jelentősen megugrottak a költségek” – mondta Hlávková.
A volt alkalmazott szerint a hivatalosan prezentált 200 helyett több mint 300 ezer euróba került az uniós logót bemutató rendezvény, amely ráadásul gyakorlatilag azonos volt a Smer 2015-ös közgyűlésének kulturális programjával. Mindkét akciót ugyanaz a cég szervezte. Hlávková szerint manipulálták a megbízásokat, a szerződéseket és a helyszínek kiválasztását, indokolatlanul mellőzték a közbeszerzési eljárást. Hasonló praktikákkal szervezte meg a külügyi tárca az uniós elnökség két – a VIP-vendégeknek, valamint a nyilvánosságnak szánt – nyitókoncertjét is.