Kirúgtak tíz területi képviselőt az FKF-től

Leépítették az FKF Zrt.-nél a területi képviselői csoportot, így pedig 10 embernek szűnt meg a munkahelye. 

Az alkalmazottakat előzőleg nem értesítették arról, hogy megszűnik a munkahelyük, csupán akkor tudták meg az átszervezést, amikor a legújabb szervezeti ábrában nem találták meg az osztályukat. Információink szerint védett korban lévő alkalmazottat is kirúgtak, s az FKF azt is közölte az elbocsájtottakkal, hogy nem tudnak nekik a cégen belül kompetens munkát adni. "Egyébként az is érdekes, hogy gazdasági okokra hivatkozva megszüntettek 6 csoportot, de közben meg létrehoztak 8-at" - mondta informátorunk. Az alkalmazottak a felmondási idejük alatt egyébként szabadon kereshetnek maguknak helyet a cégen belül.

Szerző

Külföldiek kezében egyre több magyar ingatlan

Publikálás dátuma
2016.11.24. 17:25
Illusztráció: Thinkstock
A külföldi vásárlók lépést tartanak a magyar lakáspiac növekedésével: 2013 és 2015 között az évi 89-134 ezer adásvétel 6-7 százalékát adták, a tulajdonukban lévő lakásállomány az elmúlt 3 évben több mint 7 ezer ingatlannal nőtt - derül ki az ingatlan.com friss elemzéséből. 

Az elemzés szerint a külföldiek Budapesten a magas presztízsű ingatlanokat keresik, de a határ menti településeken és a nyaralóövezetekben is aktívak.

A kutatás szerint az uniós vagy egyéb állampolgársággal rendelkező külföldiek 2013-ban 6452 ingatlant vettek Magyarországon, 2014-ben már 7650-et, 2015-ben pedig 8330-at. Egy részük az eladói oldalon is megjelent: 2013 és 2015 között 15 ezer magyarországi ingatlantól váltak meg.

Balogh László, az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője jelezte: több mint 7 ezer ingatlannal nőtt a külföldiek kezében lévő állomány a vizsgált időszakban. Hozzátette: az elmúlt 3 évben a 2015-ös árrobbanás évében vásárolták a legtöbb ingatlant a külföldiek. Tavaly leggyakrabban német, szlovák és román állampolgárok vásároltak magyarországi ingatlant.

Szerző

Jön a Fekete Péntek, vagyis a Black Friday

Publikálás dátuma
2016.11.24. 14:39
Illusztráció/Thinkstock
Az Egyesült Államokban minden évben van egy péntek, amikor emberek ezrei tolongnak a boltok előtt, testi épségüket sem kímélve, hogy hatalmas kedvezménnyel vásárolhassanak. Mára Magyarországon is rendszeressé vált a „fekete péntek” és a számok azt mutatják, hogy egyre sikeresebb is. Az USA-ban már nagy hagyománya van az akár 90 százalékos engedményeket kínáló napnak, hazánkban viszont csak 2013-ban kezdett el látványosan nőni az akcióhoz csatlakozó kereskedők száma. Mára mindenki számon tartja a napot, amikor óriási kedvezménnyel vásárolhat karácsonyra. Az itthoni akcióra jellemző, hogy főleg az online boltok bonyolítanak hatalmas, akár milliárdos nagyságrendű forgalmat egyetlen nap alatt.

Ez nem is meglepő, hiszen az elmúlt évek tendenciái azt mutatják, hogy egyre elterjedtebb az online vásárlás, szinte minden termékcsoport és szolgáltatás tekintetében. Az online vásárlók aránya évről évre folyamatosan emelkedik, egyharmaduk rendszeresen rendel netről.  

Mit vásárolunk az interneten?

A Black Friday akcióban részt vevő kereskedők megfigyelései alapján elsősorban a műszaki cikkek – okostelefonok, táblagépek, televíziók és háztartási gépek – fogynak legnagyobb mértékben. Ez azt is jelenti, hogy a fekete péntek egy napra átírja az online vásárlási szokásokat. A Gfk 2016-os kutatása szerint ugyanis általában a nyaralások és utazások internetes vásárlása a legnépszerűbb, ezek 57 százaléka online történik. A repülőjegyek értékesítését tekintve 58 százalékot bonyolítanak interneten keresztül. A könyvpiacon 46%-ot tesz ki az online rendelés, míg a számítástechnikai eszközök 44 százalékát vásároljuk online.

Mire kell figyelnünk?

Ahogy a netes tranzakcióknál minden esetben, úgy a „fekete péntek” idején is érdemes szem előtt tartanunk a pénzügyi biztonságot és személyes adataink védelmét – hívja fel a figyelmet Fodor Tamás, a Sberbank Magyarország Zrt. lakossági üzletágért felelős igazgatója.

„A digitalizáció mellett elkötelezett bankként mi is támogatjuk az online vásárlást. A fenti tanácsok figyelembe vételével biztonsággal vághatunk bele a pénteki akcióvadászatba és nyugodt szívvel fizethetünk a neten bankkártyánkkal. Hiszen az online vásárlás kényelmes, gyors – és a számok azt mutatják, hogy ezzel gyakran élünk is. A bank kimutatásai alapján 2016-ban január-október közötti időszakban ügyfeleik körében az összes vásárlási tranzakció közül az online vásárlási tranzakciók értékének aránya 24 százalék volt”.

A korábbi évek tapasztalatai alapján idén is jelentős forgalomnövekedést hoz a hazai webboltoknál az idén november 25-ére eső Black Friday. A CIB Bank várakozásai szerint az online értékesítés egyre nagyobb térnyerésével idén akár duplájára is emelkedhet az online áruházak forgalma ezen a napon, miközben folytatódhat a teljes kiskereskedelmi szektor bővülése is.  

Az online kiskereskedelem szerepének erősödését jól mutatja az amerikai eredetű Black Friday (Fekete Péntek) nevű kezdeményezés, amikor egyetlen nap alatt többmilliárd forintos forgalmat generálnak a hazai webboltok akciós ajánlataiknak köszönhetően. A Black Friday forgalomra gyakorolt pozitív hatásait jól tükrözik a bank saját, tavalyi statisztikái is: miközben a napi online kereskedelmi forgalom átlagosan 46,4 millió forintot ért el naponta, a Fekete Pénteken – amely tavaly november 27-re esett – közel 81 millió forintra ugrott. A napi tranzakciószámra és az átlagos kosárértékre is kedvező hatást gyakorol az akció: a 2015-ben elért napi 6500 tranzakcióval szemben a Black Friday 10,9 ezret generált, az átlagos kosárérték pedig tavaly meghaladta a 7400 forintot. A hitelintézet adatai szerint az online kereskedelemben kiemelt a jelentősége az év végi, adventi időszaknak is: a bank hálózatán keresztül lebonyolított online vásárlások értéke 40 százalékkal magasabb az átlaghoz képest.

Az e-kereskedelem általános térnyerését pedig jól mutatja, hogy 2015-ben – a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint - az e szegmensben realizált, hozzávetőlegesen 230 milliárd forintos árbevétel 2010-hez viszonyítva közel ötszörösére emelkedett. „Bár az uniós átlag 40 százalék feletti értékétől a hazai 23 százalékos arány még elmarad, az e-kereskedelemben résztvevő hazai fogyasztók száma folyamatosan emelkedik, a hazai kiskereskedelmi vállalatok nettó árbevételének pedig már egyötöde származik ebből a tevékenységből” – nyilatkozta Sziráki László, a CIB Bank kisvállalati szegmensének vezetője. 

Néhány jó tanács

A Deloitte elemzői szerint az idei Black Friday során több ember fog ajánlatokat keresni és online vásárolni, mint valaha. Várhatóan ez lesz az első olyan alkalom, amikor az online vásárlók csaknem annyi pénzt fognak költeni a virtuális világban, mint amennyit a hagyományos üzletekben. Ezek a tranzakciók számtalan alkalmat kínálnak majd a kiberbűnözőknek, akik sosem hagyják ki a népszerű trendekhez kapcsolódó lehetőségeket. Az ESET most 5 pontban foglalta össze, hogyan kerülhetjük el a pénzünk és a számítógépünk ellen intézett támadást az online vásárlások során.

1. Használjunk biztonságos internetkapcsolatot
Nem mindegyik internetkapcsolat biztonságos ahhoz, hogy online fizetésekhez használjuk. A karácsonyi vásárokban elérhető nyilvános Wi-Fi nem feltétlenül a legjobb opció a Black Friday alatti vásárlásokhoz. Kedvenc online boltunk eléréséhez biztonságosabb alternatíva, ha az otthoni saját számítógépünket, vagy okostelefon/tablet esetében idegen helyen saját mobil internetünket használjuk a vásárláshoz.

2. Védjük eszközeinket
Lehetőség szerint mindig használjunk saját megbízható eszközt – legyen az számítógép, tablet vagy okostelefon –, mivel ezeken sokkal könnyebben észreveszünk bármilyen működés közben előforduló szokatlan jelenséget, furcsaságot. Emellett tartsuk az operációs rendszerünket és a szoftvereinket naprakészen, hogy elkerüljük a nem javított biztonsági réseket, amelyekkel potenciálisan vissza lehet élni. Végül, de nem utolsó sorban, telepítsünk egy olyan megbízható vírusvédelmi biztonsági alkalmazást, amely többrétegű biztonsági megoldásokkal rendelkezik, és az alapfunkciókon felül például az online bankolás közben is védelmet nyújt.

3. Figyeljünk a hamis ajánlatokra
Ha olyan Black Friday (vagy Cyber Monday) ajánlatot kapunk, amelyik túl szépnek és kedvezőnek tűnik ahhoz, hogy igaz legyen, akkor majdnem biztosan átverésről van szó. Az e-mailben érkező hamis ajánlatok gyakoriak az év végi szezonban, és ezek olyan kártékony weboldalakra irányítják a vásárlókat, amelyek titokban bizalmas adatokat (bankkártyaszám), vagy belépési információkat gyűjtenek a felhasználóktól. Ha nem szeretnénk ilyen csaló oldalakra tévedni, akkor írjuk be a böngészőbe kézzel a felkeresni kívánt online bolt címét, és ne kattintsunk a kétes levelekben érkező linkekre.

4. Mindig ellenőrizzük a webcímet
Amennyiben lehetséges, akkor jól ismert és megbízható üzleteket, webáruházakat és termékmárkákat válasszunk, amelyek biztonságos online vásárlási környezetet kínálnak számunkra, és elérhető ügyfélszolgálattal rendelkeznek az esetleg felmerülő problémák kezelésére. Azonban akkor se lankadjon a figyelmünk, ha jól ismert márkáról van szó, mert a csalók sokszor hamis, és az eredetire hasonlító, megtévesztő weboldalakat készítenek a vásárlók félrevezetéséhez.

5. Használjunk biztonságos fizetési megoldásokat
Az online vásárlás biztonságosabb, ha virtuális bankkártyát, vagy valamilyen megbízható online fizetésközvetítői szolgáltatást alkalmazunk a vásárlás során, így nem lesz közvetlen veszélyben a valódi bankszámlánkon tartott összeg. Ha mégis baj történik, akkor a kárt, vagy annak egy részét a bank, illetve a fizetési szolgáltató átvállalhatja.

Szerző