Publicisztika;baleset;Fővárosi Közgyűlés;2-es metró;Pillangó utca;

Az utóbbi időben sűrűn van szükség a metrópótló autóbuszokra FOTÓ: TÓTH GERGŐ

- Nincs generális metróügy

A fekete dobozokban tárolt információk szerint mindössze ötvennel ment az a metró, ami nekiütközött az állomáson várakozó szerelvénynek a Pillangó utcánál hétfőn. Az ütköző metró nem lépte túl a sebességkorlátozást. A fővárosi közgyűlés elutasította az ellenzéki előterjesztéseket a metróhálózat üzemzavarait vizsgáló bizottság felállításáról.

A Pillangó utcánál hétfőn történt balesetben szerepet játszott a hátsó szerelvény megcsúszása, az abból kinyert adatok alátámasztják a helyszíni szemle megállapítását - közölte a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ), miután vizsgálóbizottsága letöltötte a balesetben érintett mindkét szerelvény adatrögzítőjének tartalmát.

Az elöl haladó vonat rendben megállt a Pillangó utcai állomáson, ahol 1 perc 20 másodpercet állt a balesetig. A mögötte érkező vonat az Örs vezér téri indulás után 356 méter megtételével 57,9 kilométeres óránkénti sebességig gyorsult fel, „ekkor a gyorsítás véget ért, megszűnt a vonóerő, a jármű saját lendületéből gurult tovább 341 métert, gyakorlatilag a korábbi sebességét tartva", majd megkezdődött a vonat fékezése. A fékezéstől számított 14 másodperc múlva a kerekek sebessége nullára csökkent és a vonat álló kerekekkel csúszott az ütközésig. Ekkor megkezdődött a jármű automatikus vészfékezése, majd a vezető „aktiválta a vészütő gombot is".

Ez azonban a vonat sebességére már nem volt érdemi hatással a kerekek álló helyzete miatt. Az ütközés a számítások szerint körülbelül 18-20 kilométeres sebességgel történt - olvasható a közleményben. Az ütköző metró nem lépte túl a sebességkorlátozást.

A baleset körülményeinek tisztázására a rendőrök a helyszínen a BKV húsz munkatársát hallgatták ki tanúként. Gyanúsított egyelőre nincs.

A baleset 15 sérültje közül már csak hárman vannak kórházban. Ők várhatóan 1-2 napon belül elhagyhatják az intézményt.

Metrókalauz
Füstölt egy metrószerelvény elektromos kapcsolódoboza a XIII. kerületben, az M3-as metró Lehel téri megállójában a reggeli csúcsidőben. Az állomást kiürítették, a tűzoltók hőkamerákkal átvizsgálták a szerelvényt. Az utasokat a Deák Ferenc tér és Árpád híd között pótlóbuszok szállították. A menetrend délelőtt helyreállt.
Az M2-es metró a hétfői baleset miatt megnövekedett menetidővel közlekedik, ugyanis az Örs vezér tere és a Puskás Ferenc Stadion között továbbra is sebességkorlátozás van érvényben.
Építkezés miatt a Kossuth Lajos téren továbbra is megállás nélkül halad át.


Parázs hangulat alakult ki a főváros tegnapi közgyűlésén metróügyben. A főpolgármester a közölte: „nem generális metróügy van", hanem van három metró, három különböző problémával, amelyek közül kettő nem súlyos, a harmadik pedig nagyon súlyos. Az MSZP szerint a hétfői esetet továbbiak követhetik a budapesti tömegközlekedésnél tapasztalható pénz- és létszámhiány miatt. Az MSZP továbbra is visszaköveteli azt az évi 40 milliárd forintot, amelyet „az Orbán-kormány elvont" a BKV működéséből. A DK közölte: balesetveszélyes a 3-as metró felújításának halogatása, folytatják a felújítását sürgető aláírásgyűjtését.

A közgyűlés az ülésen elutasította az ellenzéki előterjesztéseket, amelyek a 3-as metró felújításának elhúzódását, illetve a metróhálózat üzemzavarait vizsgáló bizottság felállítására vonatkoztak.

Amiről a közgyűlés döntött
  • Mentesülnek a háziorvos és a védőnő vállalkozók a helyi iparűzési adó alól, amennyiben az adóalapja az adóévben a 20 millió forintot nem haladja meg. A rendelet 2017. január 1-jén lép hatályba.
  • Tízmillióval támogatja a főváros a növénytelepítést a Gergely-bánya területére
  • Épülhet 120 méteres toronyház a Kopaszi-gát mellett, miután módosították a főváros településszerkezeti tervét és rendezési szabályzatát. A közgyűlés annak ellenére szavazta meg, hogy a városfejlesztési bizottság nemet mondott a fővárosi rendezési szabályzat módosítására. Az eredeti szabályozás csak Csepel északi részén biztosított lehetőséget, a Lágymányosi-öböl melletti területen 65 méter volt a megengedett maximális magasság.
Megírtuk: a Kopaszi-gát mellett Buda Part néven lakó-, iroda- és szórakoztatónegyedet építene a Garancsi István Fidesz-közeli vállalkozóhoz köthető Property Market Kft.

Müller Péter Sziámi – a Nagy Generáció egyik jellegzetes figurája – nem szereti a direkt üzeneteket, de az általa írt dalok és versek zöme a hazai közérzetből táplálkozik. Azt mondja, irgalmatlan közhelyfesztivál dúl, a show-biznisz mindent fölzabál. Úgy érzi, tényleg van valami félelmetes a világban, de ha az ember tudja, hogy odaát jobb, akkor nem majrézik annyira.