Ezek egyike volt az úgynevezett samponos teszt, amellyel a csúszós sínfelületen történő megállást próbálták ki. A teszt során a felújított orosz szerelvény fékrendszere megfelelően működött és az előírások szerint biztonságos távolságban megállította a vonatot.
Tesztelték emellett a kocsik elektromos szigetelését, a kasztni szivárgászárását, valamint az utasok vészhelyzetben történő evakuálásának a menetét is, mindegyik próbán jól vizsgázott a szerelvény.
Az új szerelvényen modernizált sűrített levegővel működő rendszer és fékrendszer kapott helyet, teljes átalakításon esett át a meghajtórendszer is, amelynek köszönhetően a felújított vonatok energiafogyasztása 30 százalékkal alacsonyabb lesz. Az utastérbe esztétikus, de vandálbiztos üléseket és kapaszkodókat szereltek, továbbá az utastérben minden éghetetlen anyagból készült.
A felújított szerelvények élettartama 30 évvel meghosszabbodik - olvasható a közleményben.
A metrókocsik gyártójával, a szovjet-orosz Metrowagonmash-sal tavaly augusztusban írták alá a szerződést 222 metrókocsi felújításáról. Az első két szerelvény már Budapesten van, és jelenleg a magyar közlekedési hatóságok tesztelik. Az első szerelvények várhatóan jövő tavasszal állnak forgalomba a 3-as vonalon.