Az összesen 1,7 milliárd eurós projektből az európai regionális és várospolitikáért felelős bizottságnak 228 millió, az Európai Beruházási Banknak pedig 55 millió eurót kellene visszafizetnie a magyar költségvetésnek. Az OLAF vizsgálatai a 2006 és 2015 közötti időszakot fedték le.
Az OLAF megerősítette a dokumentumban leírt következtetéseket, azaz hogy csalásra és korrupcióra gyanakszanak. Jávor Benedek EP-képviselő szerint a 4-es metróvonalat az eddigi tapasztalatok alapján nem igazán használják, ami szintén arra utal, hogy egy „teljesen felesleges” beruházásról volt szó - idézte a lapot az Index.
Az OLAF jogi ajánlásokat is küld a magyar hatóságoknak. Az Európai Bizottság szóvivője elmondta, hogy az EB megkapta az OLAF 104 oldalas anyagát, és egyelőre vizsgálják a lehetőségeiket. Szalóki Flórián, Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkára jelezte, megkapták a jelentést, de még hónapokig tarthat, mire a pénz visszafizetésére vonatkozóan bármilyen döntés megszületik.