Vigyázat az üdülési joggal!

A fogyasztók megtévesztése miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) két eljárásban 16,4 millió forint bírságot szabott ki több, üdülési jogot értékesítő társaságra, és megtiltotta a jogsértő magatartás folytatását - közölte a hatóság.

Az egyik döntés a HuPont Kft.-t, a Dial Tone Kft.-t, a Well4U Kft.-t és az Electronic Exchange and Earnings LLC-t (HuPont Kft.-t és társait), a másik a Bindsystem Hungary Kft.-t és a SOLARPOLAR-ENERGETIKA 2020 Kft.-t érinti.

A GVH mindkét döntésében megállapította, hogy a vállalkozások - a HuPont Kft. és társai 2014 áprilisától, a Bindsystem Hungary Kft. 2014 februárjától, míg a SOLARPOLAR-ENERGETIKA 2020 Kft. 2014 júliusa és 2015 májusa között - valótlanul sugallták az általuk megkeresett, üdülési joggal már rendelkező fogyasztóknak, hogy meglévő üdülési jogukat továbbértékesítik.

A közlemény szerint a vállalkozások kizárólag szóban tájékoztatták az érdeklődőket arról, hogy megvásárolják üdülési jogukat egy magas összegű csatlakozási díj, vagy tagsági díj befizetése ellenében, így az érintettek tagjaivá válnak az e célból létrehozott rendszereknek, és üdülési jogukért "pontokat" kapnak, amellyel különböző termékeket és szolgáltatásokat vásárolhatnak megadott internetes felületeken.

A beváltás azonban az esetek túlnyomó többségében nem valósulhatott meg a termékek és szolgáltatások hiánya, vagy azok ára miatt, illetve azért, mert a fogyasztónak további költségei keletkeztek, és üdülési jogától végül mégsem tudott "megszabadulni" - írja közleményében a GVH.

A hatóság a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett, az üdülési jogok értékesítéséből származó bevételekből indult ki, súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a vállalkozások teljes kereskedelmi gyakorlata valótlan tájékoztatásokon alapult, több szempontból is jogsértőnek minősült, a jogsértő gyakorlat hosszú ideig tartott, jelentős számú fogyasztót ért el, sérülékeny fogyasztókat célzott meg, a vállalkozások pedig jelentős előnyhöz jutottak.

Szerző

Busztragédia - A biztosítók elindították a kárrendezést

Publikálás dátuma
2017.01.24. 12:54
A tragédia helyszíne MTI Fotó: Varga György
A biztosító társaságok már a hét végén felvették a kapcsolatot a tragikus veronai buszbalesetben érintettekkel, a magyar hatóságokkal, és elindították a kárrendezési folyamatot – közölte lapunkkal a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).

Az egész országot megrázó, tragikus veronai buszbalesettel kapcsolatos hatósági ügyintézést és a sérültek hazaszállítását az Országos Mentőszolgálat, valamint a Külgazdasági és Külügyminisztérium intézi.

A balesetet szenvedett utasok és a gépjármű biztosítói szombat óta folyamatosan kapcsolatban állnak ezen szervezetekkel, továbbá már a hét végén felvették a kapcsolatot az érintett iskola vezetőjével, és folyamatosan veszik fel a kapcsolatot a baleset sérültjeivel és az áldozatok családjaival, hogy minél gyorsabban, minden segítséget megadhassanak számukra.

A biztosítók mély együttérzésüket fejezték ki és fejezik ki ezúton is a tragédiában érintett családoknak, és mihamarabbi felépülést kívánnak a baleset sérültjeinek.


Szerző

Szabálytalan jelzáloghitelek - Bírságolt az MNB

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a teljeshiteldíj-mutató (thm) feltüntetésére, számítására, valamint a thm maximum mértékére vonatkozó jogszabályi előírások megsértése miatt a Boldva és Vidéke Takarékszövetkezetre 10 millió forint, az Expressz Zálog Zrt.-re 9 millió forint és a Gold Orient Zrt.-re 1,5 millió forint bírságot szabott ki, így a három záloghitelezéssel foglalkozó pénzintézetet összesen 20,5 millió forintra bírságolta az MNB - közölte a jegybank kedden a honlapján. 

A közlemény szerint a Boldva és Vidéke Takarékszövetkezetnél a jegybank vizsgálata feltárta, hogy az ellenőrzött közel három éves időszakban a - közvetítők útján nyújtott - fogyasztói kézizálog-kölcsöneinek nagy részénél a szervezet megsértette a teljeshiteldíj-mutató számítására vonatkozó rendelkezéseket, emiatt a thm jogszabály által meghatározott felső korlátját jelentősen meghaladó thm mellett nyújtott kézizálogkölcsönt a fogyasztóknak.

Az Expressz Zálog Zrt. esetében az MNB megállapította, hogy a vállalkozás a tevékenységét népszerűsítő hirdetéseiben a vizsgált időszakban a thm mértékét - a jogszabállyal ellentétesen - nem feltűnő módon jelenítette meg. Emellett huzamosabb időn keresztül, szintén a thm-számításra vonatkozó előírások megsértése miatt, a jogszabály által megengedett maximális mérték feletti thm-mel nyújtott kézizálogkölcsönt ügyfelei részére.

A jegybank a Gold Orient Zrt. tevékenységének áttekintése során azt tapasztalta, hogy a társaság a vizsgált időszakban kötött kézizálogkölcsön-szerződéseknél nem a jogszabályban rögzített képlet által előírt módszertant alkalmazott, továbbá valamennyi szerződésnél a jogszabályi maximumnál magasabb thm-mértéket alkalmazott, ugyanis a thm számítása során nem megfelelően vette figyelembe a jogszabály által meghatározott díjelemeket.

A vizsgált kézizálogpiaci szereplők a fenti gyakorlatukkal jogszabály által nem megengedett árazást alkalmaztak, valamint sérült a fogyasztóknak az a joga is, hogy az adott terméket más, versengő kézizáloghitel-termékekkel össze tudják hasonlítani.

A közleményben felidézték, hogy az MNB a kézizálog-hitelezési piac több szereplőjénél folytatott le az elmúlt időszakban fogyasztóvédelmi vizsgálatot. Ennek keretében a jegybank többek között azt ellenőrizte, hogy az érintett pénzügyi intézmények miként tesznek eleget a kézizálog fedezete mellett nyújtott kölcsönöknél a teljeshiteldíj-mutató közzétételére, számítására, illetve a thm maximum mértékére vonatkozó előírásoknak.

Szerző