Az akvizícióval 200 ezer ügyfél került át az Erstéhez, amely így elmondhatja magáról, hogy lakossági ügyfeleinek száma egymillió fölé nőtt - erről számolt be tegnapi sajtótájékoztatóján Harmati László, az osztrák pénzintézet magyarországi leányának vezérigazgató-helyettese. Az Erste emellett a legnagyobb hazai hitelkártya-szolgáltató is lett, most már a piac 21 százaléka az övé. Azonban nemcsak ügyfeleket vettek át a Cititől, hanem 450 munkatársat és négy fiókot is - például Budapesten a Vörösmarty térit, illetve a Mammutban lévőt, így ott már két Erste-fiók is lesz. Mint lapunk a vezérigazgató-helyettestől megtudta, már több, mint 2800 dolgozójuk van, és országos szinten így már 127 Erste-fiókkal rendelkeznek. A bank által kezelt vagyon az átvétellel hozzávetőleg 30 százalékkal nőtt.
A bankvásárlás hosszú ideig tartott, hiszen 2015 szeptemberében jelentették be a vételt, amelyet még abban az évben jóvá is hagyott a jegybank és a versenyhivatal is. Az ügyfelek számára azonban a bankváltás csak a napokban zárult le. Az átvett citisek bankszámlaszámai megváltoztak, de csak a számlaszámok első nyolc – bankot azonosító – jegye módosult. Az átvett ügyfelek új erstés betéti kártyát és hitelkártyát kaptak, de a PIN-kódok maradtak a régiek.
A pénzintézet egyértelműen sikeresnek ítélte meg - az általuk alkalmazott kifejezéssel élve - "migránsok" átvételét. Azzal azonban nem számoltak, hogy ügyfélszolgálatukkal egyetlen nap alatt 22 ezren akarták felvenni a kapcsolatot, számosan sikertelenül. (Azóta már helyreállt a rend.) A panaszok kétharmada a bankkártyákhoz fűződött. Harmati László szerint mindenkinek meg kellett kapnia a plasztikját. Voltak olyan gondok is, hogy a korábban - a legmagasabb - Gold kategóriába soroltak az Ersténél már alacsonyabb kategóriába kerültek. Emellett az éves számladíjról a havi 490 forintosra történt áttérésnek sem mindenki örült. Azt azonban tagadta az Erste, hogy bárki az átvétellel rosszabbul járt volna, bár az ügyfélpanaszok számossága ennek ellentmond. Azt is ígérték, hogy március végére, április elejére minden panaszos ügye rendeződik, ám ehhez az ügyfeleknek már egyedileg kell problémáikkal megkeresni az ügyintézőket.