Az M43-as autópálya Románia felé vezető oldalán, a határtól egy kilométerre történt szerdai tömegbalesetben négyen a helyszínen meghaltak, tizenöt sérültet kellett ellátni a helyszínen, közülük tizenhármat vittek kórházba, a makói és a szegedi sürgősségi betegellátó osztályra. Többnyire fedett mellkasi és hasi, valamint nyílt lágyrész-sérüléseket, végtagzúzódásokat és agyrázkódást állapítottak meg az első vizsgálatok. A Szegedi Tudományegyetem (SZTE) sürgősségi betegellátó osztályára kilenc bolgár és egy román állampolgár került.
Az M43-as autópálya Románia felé vezető oldalán szerda reggel fél nyolc körül két román kamion, két román mikrobusz, egy román busz és két bolgár mikrobusz ütközött össze. A balesetben két török és egy román férfi, valamint egy bolgár nő halt meg, valamennyien mikrobuszban utaztak. Több jármű is a felismerhetetlenségig összetört, egy busz pedig jobb elejével a sztráda leállósávjában lévő kamionnak ütközött.
A magyar hatóságok felvették a kapcsolatot az érintett országok konzulátusaival. A rendőrök gondoskodtak a helyszínen lévők ellátásáról.
Életveszélyes igazoltatás
Elrendelte a Budakörnyéki Járásbíróság annak a férfinak az előzetes letartóztatását, aki az M5-ös autópálya leállósávjában kamionjával elsodorta az éppen intézkedő rendőröket hétfő reggel. Az ügyészség korábban közölte, a kamionsofőr nem a vezetésre figyelt, hanem a rádiót próbálta beállítani és emiatt hajtott a leállósávba. A kamion nekiütközött a megkülönböztető fényjelzést működtető civil szolgálati gépkocsinak és a mögötte álló személyautónak, a járművek mellett álló rendőröket pedig elsodorta. A balesetben az igazoltatott jármű vezetője és ez egyik rendőr súlyos sérüléseket szenvedett, egy rendőrnő pedig a helyszínen meghalt.
Letartóztatták a román kamionsofőrt FOTÓ: MTI/MIHÁDÁK ZOLTÁN
A rendőrnő halála miatt komoly vita alakult ki a szakértők között. A hozzáértők szerint a leállósávban történő igazoltatás során nem csupán az egyenruhások, de a megállított autó utasai is életveszélyben lehetnek. Ezért szakértők is azt javasolják, hogy egyfelől az ilyen intézkedés legyen tilos a jövőben. Másfelől pedig jogosnak tartják, hogy az élet védelme érdekében az autósok ne álljanak meg még rendőri jelzésre sem a leállósávban, hanem csak a legközelebbi pihenőhelyen, benzinkútnál vessék alá magukat az intézkedésnek. Ezzel nem csupán a rendőr, de a saját életük megmentését is szolgálják és ezért nem is járhat büntetés. A korábban már megjelent statisztikák szerint a leállósávban az autó körül tartózkodó személy túlélési esélye 10-30 perc közé tehető.
Hazatért az egyik veronai sérült
Hazahozták Olaszországból a veronai buszbaleset egyik, súlyos égési sérüléseket szenvedett sérültjét - a hírek szerint a busz sofőrjét -, akit most már a budapesti Honvédkórházban ápolnak - közölte Tamás Róbert, az intézmény orvos igazgatója. A 40 év körüli férfi állapota stabil, beszéltek vele, azonban súlyos égési sérülései vannak. Veronában már többször megműtötték, és itthon is több műtét vár majd rá. „Hosszú lesz a felépülése" - jegyezte meg az orvosigazgató. Beszámolt arról is, hogy a még Veronában - koponyasérülés miatt - ápolt sérült hazaszállításáról a jövő héten születhet döntés. A már a Honvédkórházban ápolt két sérült állapotáról az orvosigazgató azt mondta, főként égési sérüléseik vannak, jó állapotban vannak, az eddigi műtétek sikerültek, de valószínűleg rájuk is további beavatkozások várnak.
A kormány is beszállt
Internetes konzultációt indít a kabinet a veronai buszbaleset nyomán felmerülő szabályozási kérdésekről, ami egy hónapig tart majd és három alapvető kérdésben kéri ki az emberek véleményét. Az egyik, hogy lehessen-e éjszaka 11 óra és hajnali 4 között diákokat, fiatalokat szállító busznak közlekednie. A kérdések érintik a sofőrök egészségügyi alkalmasságával - különös tekintettel az alvászavarra - összefüggő szabályozást, illetve a diákokat szállító buszok műszaki paramétereit.
Álhír az illegális tank
Czakó Tibor, a Pizolit Személyszállító Kft. ügyvezető igazgatója cáfolja azt a sajtóban megjelent feltételezést, hogy illegálisan beszerelt üzemanyagtartály lett volna a Verona mellett balesetet szenvedett autóbuszukban. Gyári leírások bizonyítják, hogy a busz elejénél, jobb és baloldalon gyárilag felszerelt üzemanyag-tartályok vannak.