Tarlós;Lázár;OLAF;

2017-02-16 17:27:00

Helyzetbe hozta Lázár Tarlóst

A kormány úgy függesztette fel a fővárosnak a négyes metró után járó, maradék 20 milliárd forint átutalását, hogy nem vizsgálta, hogy a fővárosnak pontosan milyen kifizetési kötelezettségei vannak az ügyben Fővárosnak az alagútfúró BAMCO konzorcium felé. Amenyiben a kintlévőségek nem kötődnek szorosan a Európai Csalás Ellenes HIvatal (OLAF) által "problémásnak" minősített szerződésekhez, hanem utólagos jogvitákból fakadnak, úgy később jókora kártérítési kötelezettsége is lehet a Fővárosnak.  

Érdeklődésünkre Lázár JÁnos leszögezte: őt az államháztartási törvény kötelezi, hogy a metróberuházás körüli vizsgálat lezárásáig ne folyósítson további pénzt az OLAF által problémásnak talált metróberuházás céljára. A hétvégén a Magyar Nemzet írta meg, hogy Lázár, majd nyománban Tarlós István befagyasztaná a beruházásból hátralévő, maradék, 20 milliárd forint kifizetését. Tarlós István később megnevezte, hogy az alagútat fúró BAMCO konzorcium cégeinek (Vinci építő, Strabag és Hídépítő Zrt.) vannak még kintlévőségei a fővárosnál.

Azonban az OLAF jelentésből kiderül: a BAMCO-kintlévőség javarészt nem az OLAF által kifogásolt módon létrejött közbeszerzés eredménye, hanem későbbi a Főváros és a cégek közötti vitás eljárásból fakadhatnak. Lázár szavaiból kiderül, hogy ők nem vizsgálták, hogy a 20 milliárdos kintlévőség pontosan milyen természetű.

"A kormány tud a fővárosnak segíteni, ha fizetnie kell az EU felé" - mondta Lázár János. A fővárosnak is joga van a kárt okozót beperelni később. Az ügyben érintett cégek nagy, multinacionális cégek. Ha a főváros nem boldogul, hogy visszaszerezze a pénzét, akkor a kormány szabályozási eszközközöket is bevethet."