Forma-1;versenyautó;W08;Mercedes istálló;

2017-02-24 06:50:00

Forma–1 - Két pilóta egy csónakban

Ötödik Forma-1-es csapatként tegnap Silverstone-ban az utóbbi három év egyéni- és konstruktőri világbajnokát adó Mercedes istálló is leleplezte a 2017-re épített versenyautóját. A csapat versenyzői, Lewis Hamilton és a szezon végén váratlanul visszavonuló világelső, Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas a bemutató előtt és után máris pályára vitték a W08 névre keresztelt autót.

A szakportálokat és a közösségi médiát már a kinti idő szerint 13 órára meghirdetett hivatalos bemutatkozás előtti órában, ebédidőben ellepték a felvételek az új „ezüstnyílról”, amelyet elsőként a háromszoros bajnok Hamilton éppen akkor vitt pályára az Brit Nagydíjnak otthont adó aszfaltcsíkon, amikor az eseményre érkező újságírók megérkeztek a ringre. Hogy a szervezők és a csapatvezetés részéről baklövésről, esetleg tudatos húzásról volt-e szó, az talány, a lényegen azonban nem változtat: az utóbbi idények dominanciáját folytatni kívánó egylet megmutatta a világnak legújabb konstrukcióját.

Az idéntől érvényes szabályoknak megfelelően épített, korábban leleplezett gépekkel szemben a Mercedes esetében szembetűnő különbség mutatkozik az orrész kialakításában. A bajnokcsapat nem a lépcsőzetes megoldást választotta, s maga az orrkúp is szűkebb – nem úgy, mint a versenyautó, amely nemcsak szélesebb, de hosszabb is elődjénél. Hamilton, aki korábban nemes egyszerűséggel csónaknak nevezte új járgányát, első látásra is ezt emelte ki. „Ami néhány tesztkör után is érezhető, az az, hogy szélesebb az autó, az első abroncsok pedig hatalmasnak tűnnek” – idézte az Autosport a háromszoros bajnokot, aki a Twitter csatornáján „szörnyetegnek” nevezte a masinát.

A kecsesen kidolgozott ívek mellett látványos, hogy a padlólemez két oldalán a megszokottnál is több üres felület tátong: ettől a húzástól valószínűleg több leszorító-erőt, aerodinamikai hatékonyságot remélnek a tervezőmérnökök. Ami a Forma-1-ben oly’ fontos külső megjelenést illeti, az szinte a 2010-es visszatérés óta, így továbbra változatlan. Az ezüstös alapszínt ezúttal is a főszponzor türkiz-árnyalata egészíti ki a pilótafülke melletti oldaldobozokon és a hátsó légterelőn – az eltérés csupán annyi, hogy a maláj olajtársaság színei ezúttal áramvonalasan, modernebb hatást keltve jelennek meg.

Bottast lenyűgözte a Mercedes

Bottast lenyűgözte a Mercedes

A pálya célegyenesében rögtönzött bemutatóval egyébként a nagy pillanat nemcsak a sportrajongók és a Mercedes számára jött el, hanem Bottas pályafutásában is. A Williamstől átigazolt pilóta némileg megilletődve, mégis magabiztosan állta a vakuvillanásokat, új autójáról pedig rögtön elsőre elismerősen nyilatkozott. „Különleges pillanatok ezek számomra, hiszen alig egy órán belül vezethetem a Mercedest. Lenyűgöző látvány ez az autó, amelynek minden elemén látszik, hogy tökéletesen kidolgozott remekmű” – lelkendezett a finn.

A néhány körös teszteléssel (hivatalosan filmforgatási napnak nevezték) egybekötött bemutatóról időeredmények természetesen nem szivárogtak ki, így egyelőre nem ismert, mire képes Hamiltonhoz képest az újdonsült márkatárs, vagy úgy általában az utóbbi három idény 59 futamából 51 alkalommal győztes brit-német alakulat. Pedig kétségtelenül ez az alig 30 nap múlva elrajtoló világbajnoki idény legnagyobb kérdése. A „fegyver” mindenesetre immáron adott a sikertörténet folytatásához.

Pénteken duplán érdemes figyelni
Az autóbemutatók hete a bajnokcsapat bemutatkozásával még nem ért véget. Ma az F1 két sikercsapata, a napjainkban üldöző szerepre kárhoztatott Ferrari és a McLaren is megmutatja a legújabb versenyautóját: utóbbit már csak azért is érdemes figyelni, mert a britek megújulást, a korábbitól merőben eltérő festést ígértek. A legendás istállók mellett a tízfős mezőnyből már csak az első szezonját tavaly teljesítő Haas, illetve a Red Bull és a Toro Rosso nem mutatta meg az idei konstrukciót: a hármak esetében erre vasárnapig kell várni.