Ujhelyi: Európa vagy Orbánisztán? Ez a kérdés, válasszatok!

Publikálás dátuma
2017.03.01. 17:44
Fotó: Népszava
Fontos bejelentést tett az Európai Parlament mai plenáris ülésén Jean-Claude Juncker, az Európai Bizottság jobboldali-néppárti elnöke. Az Unió jövőjével kapcsolatban felvázolt forgatókönyvekből immár világosan és egyértelműen látszik, ami korábban csak lehetőség volt: az európai közösség progresszív tagállamai szorosabbra fogják fűzni együttműködésüket, míg a „kerékkötő", az európai értékeket nem, csak európai forrásokat elfogadó illiberális tagállamok leszakadhatnak. Saját döntésünk tehát, hogy a régóta felsejlő válaszúthoz érve melyik utat választjuk: a haladó Európát, vagyis a putyinizálódó Orbánisztánt - írja közleményében a szocialitsák EP-képviselője. 

A jelenlegi magyar kormány deklaráltan és határozottan ki akarja vezetni Magyarországot a haladó, fejlődő és békét garantáló európai közösségből. A Fidesz politikusainak történelmi bűnét súlyosbítja, hogy pontosan tisztában vannak azzal, amit tesznek. Legutóbb Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter fogalmazta meg aggodalmát: szerinte a kétsebességes Európai Unió kialakulása veszélyezteti a keleti tagországok fejlődését és társadalmi elégedetlenség felszításával fenyeget. Ehhez képest az Orbán-kormány nem, hogy egyértelműsítené elkötelezettséget a szorosabb integráció és az európai értékek mellett, egyenes megveti azokat és az Unió közösségének szétszakadására játszik. Ha ez bekövetkezik, akkor a hatása Trianon sokkoló fájdalmához lesz hasonlatos.

A kétsebességes Európa bár logikus és a 'mag-országok' szempontjából kedvező forgatókönyv, az ismét perifériára szoruló további tagországok egyoldalú hátrányba kényszerítése miatt azonban semmiképpen sem támogatható. Magyarország – az orbáni politika mentén végképp – könnyedén az Unió perifériáján (és mint így, a még hatékonyabb orosz befolyás árnyékában) találhatja magát, ami az európai közösség biztosította lehetőségek csorbulását is jelentheti. Ha Magyarország nem egy egységes és erős Európa részeként lép fel a saját érdekeiért, akkor gyenge és lesöpörhető bábu lesz a nagyhatalmak játékában.

A magyar baloldal bevitte Magyarországot Európába. Nem hagyjuk, hogy a Fidesz és Orbán Viktor kivezesse onnan. Nekünk, európai demokratáknak van válaszunk az Unió megerősítésére. Az MSZP alelnökeként az elmúlt egy évben tagozati vitákon, nyilvános fogadóórákon, online konzultációkon, egyetemi előadásokon mutattam be azt a vitairatot („European ReUnion"), amely a magyar baloldal válasza és javaslatcsomagja lehet az Európai Unió megerősítésére; szemben az orbáni, gerinctelen populizmussal. Ahogy Juncker mondta: Európa több mint piac és pénz. Az Unió az embereket kell, hogy szolgálja.

Európa a mi válaszunk. Európa a mi választásunk.

dr. Ujhelyi István, az MSZP alelnöke, európai parlamenti képviselő

Szerző

Építik az új utasmólót Ferihegyen

Publikálás dátuma
2017.03.01. 16:07
Forrás: Budapest Airport/Facebook
A forgalmi előtér betonjának feltörésével megkezdődött a Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér 2B terminálja új utasmólójának építése szerdán - adta hírül az MTI.

 Jost Lammers, a repülőteret üzemeltető Budapest Airport vezérigazgatója sajtótájékoztatóján hangsúlyozta, hogy a budapesti Európa egyik leggyorsabban fejlődő repülőtere, és szeretnék, ha ez a bővülés folytatódna, ezért fejleszteni kell az infrastruktúrát. Ennek része a korábban bejelentett BUD 2020 fejlesztési program, amelynek keretében több mint 50 milliárd forintot fordítanak a repülőtér fejlesztésére.  A program kulcsfontosságú beruházása a 2B terminálon az utasmóló megépítése, amely 18 hónap múlva készül el, és jelentősen növeli majd a repülőtéri kapacitásokat.

 Stephan Schattney, a Budapest Airport Műszaki Központ igazgatója az épületről elmondta, hogy 2B terminálból mintegy 220 méter hosszan nyúlik majd ki, 30 méter széles és 11 ezer négyzetméter területű lesz. A mólóról 27 új beszállítókapu érhető el, ezek közül tíz utasbeszállító hidat is kap, három állóhely széles törzsű gépeket is ki tud majd szolgálni.  A Budapest Airport a B utasmóló terveinek elkészítésével a 6 évvel ezelőtt átadott SkyCourt csarnokot is tervező Tima Zoltán Prima Primissima díjas építészt és a KÖZTI tervező csapatát bízta meg.

 A budapesti repülőtér 2016-ban rekord mértékű, 11,4 millió utast kezelt, 11,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A BUD 2020 keretében már számos beruházás elindult, épül a repülőtéri szálloda, bővül az új utasfelvételi pultok száma, és hamarosan elkezdődik az 1-es futópálya betonjának cseréje is.

Szerző

Több mint 300 dolgozó kerül utcára

Megszüntette magyarországi tevékenységét, és három nyugat-dunántúli üzemének bezárásával megvált több mint 300 dolgozójától az autóbelsőket, üléshuzatokat gyártó Prevent Premium & Interior Kft.

A cégcsoport szerdán annyit közölt: február utolsó napján megszüntette magyarországi termelő tevékenységét a körmendi székhelyű, prémium autómárkák üléshuzatait és belső borításait gyártó társaság. A cég kedden bezárt körmendi, lenti és nagykanizsai üzemeiből összesen több mint 300 dolgozót bocsájtottak el.   Az okokról a társaság bosnyák és román ügyvezetőjének távolléte miatt későbbre ígértek választ.

  A cég honlapján található tájékoztatás szerint a több mint 20 éves autóipari tapasztalattal rendelkező Prevent Premium & Interior Kft. a Prevent csoport tagja, telephelyei Magyarország mellett Horvátországban, Bosznia-Hercegovinában, Németországban, Ausztriában, Romániában, Oroszországban, Szlovéniában és Brazíliában is megtalálhatóak. 

Magyarországi üzemeiben minőségi bőr, műbőr és szövetanyagból készítette termékeit, 2014-től repülőgépekbe való kartámlákat is gyártott. Megrendelői között volt az Audi, a BMW, a Daimler, a Nissan, az Opel és a Rolls Royce.

 A cégcsoport korábban Car-Inside Kft. néven működött Vas és Zala megyében, összesen négy telephelyen. 2012-ben az akkor mintegy 800 dolgozót foglalkoztató cégcsoport Jánosházán és Lentiben szüntette meg a termelést és bocsátott el mintegy 300 dolgozót, de később Lentiben újraindult a termelés.

A Prevent Premium & Interior Kft. nyilvános cégadatai szerint a cégcsoport tulajdonosa Ausztriában bejegyzett cég, két magyarországi ügyvezetője pedig bosnyák és román állampolgár. Az utolsó, 2015-re vonatkozó mérlegében közel 20 millió eurós árbevételről és mintegy 1,7 millió eurós mérleg szerinti eredményről adott számot.

 

Szerző