A luxembourgi székhelyű bíróság két hasonló ügyben hozott közös ítéletében aláhúzta, a jogsértések visszaszorítására irányuló szankcióknak összhangban kell állnia a jogsértés súlyával, a tényleges visszatartó erő biztosítása érdekében, az arányosság általános elvének tiszteletben tartásával. Az ügy előzménye, hogy az Euro-Team sofőrje az M5-ös autópályán maradt, noha úthasználati jogosultsága az elmulasztott lehajtótól csak az autópályával párhuzamosan futó 5-ös útra volt. A bíróság megjegyezte: a szabálytalanul megtett útszakaszon fizetendő úthasználati díj alacsonyabb - 324 forint -, mint az eredeti útvonaltervben szereplő 5-ös úton a cég által előre ténylegesen megfizetett díj (520 forint).
A Spirál-Gép ügyében pedig a túlhajtás észlelését követően a sofőr szinte azonnal, telefonon megváltotta az útvonal-használati jegyet 1597 forintért. Mindezek ellenére a rendőrség mindkét esetben mintegy 150 ezer forint összegű bírsággal sújtotta a járművek üzembentartóit. A bírságok összege megjegyezik az úthasználati díj befizetésének teljes elmaradása esetén kiszabandó bírság összegével. A törvényszék arról tájékoztatott, ahogy már egy korábbi ítéletében kimondta: az uniós szabályozással elérni kívánt célokhoz képest aránytalannak tűnik egy ilyen mértékű bírság alkalmazása.