botrány;Tarlós István;feleség;bírságolás;közterület-felügyeletek;

- Káosz a felügyeleteknél - egyeztetés nem lesz

A főpolgármester elárulta, hogy nem teljesen érintetlen a közterület-felügyeletek körül botrány kirobbantása ügyében. „Egy családtagomat is megbüntették a közterület-felügyelők felvételei alapján, ő a rendőrségen beismerte, hogy nem vett észre egy KRESZ-táblát, elismerte a felelősségét és befizette a büntetést" – ismerte el az ATV csütörtöki adásában, hozzátéve, hogy nincs benne indulat, ő sose mondta, hogy nem kell befizetni a büntetéseket, de ahhoz tartja magát, hogy csak a közteresek kamerafelvételei alapján ne lehessen büntetéseket osztogatni.

A 168 óra értesülése szerint valójában a feleségéről van szó: Tarlósné február 7-én közlekedett szabálytalanul a Bécsi út és a Szépvölgyi út kereszteződésénél. A lap úgy tudja, hogy két héttel később Tarlósné vitatta a bírság jogalapját, így az ügyet a közterület-felügyelet átadta a rendőrségnek. Tarlós István ezután kifogásolta a közterület-felügyelet eljárását.

A Fővárosi Önkormányzat Rendészeti Igazgatósága (FÖRI) Tarlóssal értett egyet, s bár a közteresek támadták ezt az álláspontot, a rendőrség is a főpolgármester mellé állt, mert „a saját felvételeik alapján a közteresek csak feljelentést tehetnek a rendőrségnek, mely lefolytatja a nyomozást, de csak akkor szabnak ki bírságot, ha beazonosítható a sofőr”.

Tarlós az autósok bírságolásával kapcsolatban azt is mondta, benne nem indulat, hanem értetlenség van. „Lehet még az is, hogy jogszabályt kéne módosítani, az is lehet, hogy társulásba kéne a kerületekkel ezt a szervezet működtetni” – fogalmazott. A főpolgármester korábban úgy vélte, nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint „a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”. (Az önkéntes rendőröknek egyébként sohasem volt önálló intézkedései joga – a szerk.)

A Népszava úgy tudja: jövő szerdán az ügyben több kerületi közterület-felügyelet, saját szervezésben konzultációt tart. Kezdeményezték, hogy FÖRI hívja össze a Fővárosi Közterület-felügyelet Vezetők Klubjának tagjait, de ettől a FÖRI a leghatározottabban elzárkózott. Félő lehet, hogy a közös fellépés rosszul végződhetne a főváros számára.

30 kilométeres maximális sebességet vezetne be lakott területekre az Európai Unió – söpört végig a sajtón a hír. A szakember szerint azonban félreérthetik javaslatot. A balesetek számának csökkentésének nem egyértelmű feltétele a sebességkorlátozás. A Szentendrei úti tragédiához hasonló eseteket például semmivel sem lehet megelőzni.