Szeniczey Gergő szerint a pénzügyi tudatosság fejlesztése azért is fontos, mert ismét elkezdett nőni a lakosság által felvett fogyasztási kölcsönök állománya.
Az ügyvezető igazgató elmondta: az MNB idén első alkalommal a húsvét előtti bevásárlások idején indít lakossági kampányt, és bevásárlóközpontokban hívja fel a figyelmet a háztartási pénzügyi tervezés, a felelős hitelfelvétel és a tudatos hitelkártya-használat fontosságára, illetve a fogyasztási hitelek jellemzőire.
A jegybank nyár eleji kampányának témája az utazáshoz kötődő pénzügyi konstrukciók - az utasbiztosítások, bankkártyák, a pénzváltási tudnivalók - lesznek, míg az őszi iskolakezdés előtt megrendezett akció a diákok pénzügyeivel kapcsolatos fontos fogyasztói információkat összegzi. Az MNB év végi kampánya a karácsonyi ajándékok vásárlásakor felvett hitelekről és a gépjármű-biztosítások jellemzőiről szól majd.
Az együttműködésben a jegybank és az áruházláncok - az év egészében, illetve egy-egy időszaki fogyasztóvédelmi kampányhoz kapcsolódva - pénzügyi fogyasztóvédelmi kiadványokat, így például az MNB Pénzügyi navigátor füzetét terjesztik majd az ország közel 800 kereskedelmi egységében, illetve kihelyezett plakátokkal, táblákkal hívják fel a figyelmet a vásárlás helyszínén a pénzügyi tudatossághoz kötődő üzenetekre.
Szeniczey Gergő rámutatott: az MNB gyorsfelmérése szerint 2016-ban a legnagyobb kereskedelmi áruházakban havi több mint 12 ezer fogyasztási hitelszerződést közvetítettek a vezető hitelintézetek és pénzügyi vállalkozások ügynökei. A fogyasztási hitelek volumene és az új szerződések száma folyamatosan nőtt az elmúlt időszakban - tette hozzá.