A Déli pályaudvar építésében részt vevő 11 vállalat mintegy 600 munkását szinte naponta érik meglepetések. A régi mozdonyforgató-korong kiemelésekor például váratlanul kiderült, hogy alatta két forgatókorongot felejtettek, most pedig a vágányok mellett hat, 200 méter hosszú beton- és téglafalat találtak, egy régi épület maradványait. Ezek eltávolítása nyolc kompresszornak egy hónapi szakadatlan munkájába kerül.
A modern építés minden módszerét »bevetik« itt, hiszen sürgeti a MÁV szakembereit az idő. Az új állomás födémszerkezetét például a helyszínen »előregyártották« és csörlők segítségével emelték a helyére.
A Magyar Jakobinusok tere felé eső támfalakat eltávolították, s itt biztosítottak helyet - 10 000 köbméter föld megmozgatásával - az új állomásépületnek, amely a vágányokkal egy szintben lesz. Az épülő árkádok alatt és a csarnokban 10—10 pénztár működik majd. A tapasztalatok felhasználásával itt új irányítási módszert vezetnek be, a gyorsan működő információs szolgálat táblái segítségével az utasok könnyen megtalálhatják a keresett vonatot. A tájékoztatást segíti majd 59 hangszóró is. A vágányok közé peronszigeteket építenek, így csökkentik a baleseti veszélyt, hiszen az utasoknak nem kell a sínek között közlekedni. A kitűnőén megszervezett munkánál előre gyártott elemeket használnak fel, s az építők éjjel-nappal dolgoznak. Január első napjaiban kezdték meg az építkezést; más, hasonló jellegű munkák határideje 15-16 hónap, az új Déli pályaudvar már a balatoni csúcsforgalom kezdetén fogadja az utasokat.