emelkedés;költségek;’56-os emlékév;

2017-04-15 07:08:00

Még kétszázmillió jut az '56-os emlékévre

Négyszázmillió helyett hatszázmillióért rendel az ötvenhatos emlékévhez kapcsolódó reklámokat a Schmitt Mária vezette Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány (KKETTK) - derült ki az uniós közbeszerzési értesítőből. 

A Terror Házát is működtető alapítvány még tavaly másfél milliárd forint értékben kötött szerződéseket az 1956-os emlékév propagálására. Ebből 400 millió forint jutott a New Land Media és a Lounge Design Kft. médiacégeknek. A szerződés szerint a két vállalkozás a megyei-, országos napi-, heti, kétheti és havi lapokban, közterületi és online hirdetési felületeken népszerűsítik az '56-os emlékévet. Azonban nemrégiben a Terror Háza úgy döntött, hogy a "nagy siker miatt" 600 millióra emeli a szerződés keretösszegét. A közbeszerzési értesítőben ezt azzal indokolják, hogy "a nagy társadalmi érdeklődésre tekintettel a további kreatív tervezés, megvalósítás és médiatervezés vált szükségessé, hogy az '56-os emlékév megünneplése minél szélesebb társadalmi réteghez, minél hosszabb időtartamban jusson el."

Mind a két cég Balásy Gyulának az érdekeltsége, akiről a 444.hu tudni vélte, hogy közel áll Habony Árpád miniszterelnöki főtanácsadóból lett fideszes médiamogulhoz. Az viszont tény, hogy a két cég gyakorlatilag tarol a kormányzati kommunikációs célú közbeszerzéseken. Így a Lounge Design-hoz kötődik a "Magyarország jobban teljesít"-kampány, s ugyanez a cég tervezte a menekültellenes gyűlöletkampányt elindító "Ha Magyarországra jössz, be kell tartanod a törvényeinket" -plakátokat. Tavaly néhány más kormánykedvenc kommunikációs vállalkozás mellett ez a két cég is bekerült a kormányzati kommunikációs feladatok ellátására kiírt 24,5 milliárd forintos keretmegállapodásba. Ennek szellemében egy hónapja kaptak a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetirodától kétmilliárdot arra, hogy az év végéig kormányzati plakátkampányokat folytassanak.