"Legyen több Orbán!" - Békemenetet szervez a Kutyapárt

Publikálás dátuma
2017.04.17. 17:53

Békemenet a kormányért és Oroszországért. És minden más ellen - hirdeti a szombatra tervezett eseményt a közösségi portálon a Magyar Kétfarkú Kutya Párt, amelynek mindenből elege van.
Elegünk van már magunkból és a hozzánk hasonló külföldi ügynökökből, akik naponta többször is eláruljuk a hazát.
Elég a belvárosi drogos liberálkommunistaanarchista csőcselékből!
Elég soros külföldről utaztatott álcivil bajkeverőiből, akik különféle betegségeket terjesztenek és nem tartják tiszteletben a kultúránkat!
Elég mindenkiből, aki nem fideszes!
Elég abból, hogy az EU teletömi az országot pénzzel!
Elég a szólásszabadságból!
Elég abból, hogy még mindig vannak ellenzéki médiumok!
Elég abból, hogy még mindig tartunk választásokat!
Elég ebből az egész demokráciának nevezett hülyeségből!

 

Ezért most utcára vonulunk önmagunk ellen és megmutatjuk magunknak, hogy hol a helyünk. Az biztos, hogy nem Magyarországon.
A menet az Oktogonról indul és az ötágú kommunista csillag alakjában vonulunk majd, hogy ezzel is kifejezzük imádatunk az egyetlen igaz ország, Oroszország iránt.
A tüntetőket ingyenes repülőjáratok szállítják majd mindenhonnan!

Szerző

Torlódnak a járművek Hegyeshalomnál

A megnövekedett forgalom miatt öt kilométeres torlódás alakult ki az M1-es autópályán a hegyeshalmi határátlépési pontnál - tájékoztatott a Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense hétfő délután.

 A határinfó szerint az M1-esen egy óra, az 1-es úti határátlépési pontnál fél óra a várakozási idő.  Füves Tamás beszélt arról is, hogy a feltorlódott kocsisorban két baleset is történt.  A 117-es kilométernél hét személyautó ütközött egymásnak. Az anyagi káros balesetben senki sem sérült meg. Nem sokkal később a 115-ös kilométernél két személyautó ütközött össze. Abban a balesetben egy ember könnyebben megsérült.

 

Szerző

Őszre elkészülhet az oszág egyetlen működő hajómalma

Publikálás dátuma
2017.04.17. 17:12
A képen a ráckevei hajómalom látható - Forrás: Bajai Hajómalom Egyesület/Facebook
Októberre vízre kerülhet a tíz éve készülő hajómalom Baján, ami a Duna egyetlen folyó hajtotta malma lesz - tájékoztatott a bajai Hajómalom Egyesület vezetője.

Palik Vera felidézte: egy skót történet adta az ötletet, hogy a település közösségi életét és idegenforgalmát egy hajómalom építésével lendítsék fel. Édesanyja elbeszéléseiből ugyanis jól tudta, hogy valaha 100 malom őrölte Bácska gabonáját, csak a Duna Baját érintő három kilométeres szakaszán 51 hajómalom működött, megélhetést biztosítva malomtulajdonosoknak, molnároknak, kereskedőknek egyaránt. A korábban jól menő kereskedővárosból Bécsig vitték a kiváló minőségű lisztet - elevenítette fel az egyesület vezetője. 

Mint mondta, 2007-ben a dunai hagyományok ápolására egyesületet alapítottak. Az első évben azonban a pályázati lehetőségeket nem sikerült kihasználni, ezért úgy döntöttek, a hajómalom megépítése előtt a Duna és a Sugovica találkozásánál, a Türr-kilátó mellett egy halászati miniskanzen felállításába kezdenek. Az egykori vízi életformát, a halászok mindennapjait és eszközeit bemutató Duna-parti létesítményt széles körű civil összefogás eredményeként 2011-ben adták át. A miniskanzenben három - a halásztanyák mintájára készült - nádtetős, vesszőfonatos, paticsfalú házikó, valamint három esőbeálló található.

A tanyákat korhű eszközökkel rendezték be: ezekben a dobóhálótól kezdve a százéves csontos kecén, a merítőhálón és a haltartó bárkákon át számos, a halászathoz kapcsolódó eszközt mutatnak be. Az esőbeállókban Baja három nemzetközi hírű rendezvénye ideje alatt gyermekcsoportokat fogadnak. A Jánoska-eresztés, a halfőző fesztivál és a hajómalom ünnepén a legkisebbekkel - kézműves foglalkozások mellett - a Sárközben hagyományos borsos kalácsot dagasztanak és linzert sütnek.

A hajómalom építéséhez 2012-ben egy határon átnyúló pályázat újabb lendületet adott. A bajai Hajómalom Egyesület a vajdasági Gombos településsel és a molnárokat tömörítő molinológiai társasággal közösen konferenciasorozatot szervezett. Az elnyert támogatás révén pedig elkészülhettek a hajómalom tervei, valamint az őrlőszerkezet. A nagy vízkeréktengely, a göröndő és a lapátkerekek mellett sikerült beszerezni két malomkövet is. Közben a bajai vízügyi főiskola szakemberei hidrológiai medervizsgálatokkal mérték fel a kikötésére szánt dunai szakaszt.

Az elmúlt években az önkormányzat és a vállalkozások támogatásának, valamint a számos felajánlásnak köszönhetően tovább folytathatták a dunai halászati hagyományok felélesztését szolgáló hajómalom építését. Elkészülhetett a ház- és völgyhajó vasszerkezete, majd a 17 méter hosszú, 4 méter széles és 10 tonnás házhajót egy tavaly októberi éjszakán kiszállították a bajai kikötőbe. A hajómalom faborításához és famunkáihoz egyrészt a bajai erdőgazdaságból kapott vörös fűzet, másrészt a zalai dombokról származó, magas gyantatartalmú, víztaszító vörös fenyőt használják majd fel.

Palik Vera kiemelte: a malomházat, a gépezetet és a vízikereket is a gyergyószentmiklósi Márton László építi meg. Csapatával az elmúlt 25 évben több mint száz malmot készítettek Erdélyben és Magyarországon, köztük hengermalmot és patakmalmot is. Míg a mester dolgozik, megépül a kikötő is, hogy októberre elkészülhessen a magyarországi vízimolnárok örökségét bemutató múzeum, az egyetlen olyan működő hajómalom a Dunán, amit a folyó sodrása hajt.

Szerző
Témák
Baja hajómalom