Április 22. és 27. között rendezik meg a II. magyar propaganda- és reklámfilm szemlét, amelyre 160 filmet neveztek be a megrendelők: az ipari-, a bel- és a külkereskedelmi vállalatok - jelentette be tegnapi sajtótájékoztatóján Török György, a MAFILM propagandafilm stúdiójának helyettes vezetője.
Az első hasonló szemle óta hat esztendő telt el, s a mostani megrendezését különösen aktuálissá tette a gazdasági életben feltámadt verseny, amely a reklám- és propagandatevékenységet előtérbe helyezte. A sajtótájékoztatón elmondták, hogy egyes vállalatok - például a Centrum Áruház, a Medicor, a Medimpex - évek óta rendszeresen élnek a filmpropaganda eszközével, másutt azonban a gazdálkodás új körülményei között óvatoskodnak, mert a propagandára fordított pénz ugyan látszólag növelheti is a nyereséget, végeredményben azonban csökkentheti.
A zsűri 13 díjat fog odaítélni a legsikeresebb alkotásoknak. A filmszemle védnöke Biró József külkereskedelmi és Szurdi István belkereskedelmi miniszter.