hulladék;Telenor;Digitális Témahét;

2017-04-21 07:17:00

Mit tegyen a gyerek, ha ellopják az adatait?

A tavalyi év sikereit követően idén is megrendezték a Digitális Témahetet. A 7 napos programsorozat célja a digitális oktatási eszközök ismertségének növelése a közoktatásban. A kezdeményezéshez a Telenor is csatlakozott: a digitális oktatási programjában, a Hipersuliban részt vevő iskolákban a biztonságos internethasználatról tartott tájékoztatót.

A 2017-es Digitális Témahéten a Telenor 41 önkéntesének részvétel több mint 750 diák részesült a biztonságos internethasználatról szóló képzésben, csaknem 20 pedagógus pedig Hipersuli-alapképzésen vehetett részt. A Hipersuli a Telenor digitális oktatási programja, célja a digitális eszközök, az internet közoktatásban való ismertségét, azok alkalmazását terjeszti. A résztvevő iskolák pedagógusai ehhez rendszeres, speciális tanárképzést kapnak, több intézményben pedig eszközökkel és Hipernettel is támogatja az oktatást.

A képzés különböző korosztályoknak megfelelő mélységben és formában segített megérteni az internet működését, célját és lehetőségeit, a reklámokat, a közösségi oldalak és az online viselkedés sajátosságait. A gyerekek megtanulhatták, mi az övék az interneten, mit értünk személyes adatok alatt, mit tegyenek ezek védelme érdekében és mi a teendő, ha beütött a baj, és visszaélés áldozataivá válnak. Míg az alsós korosztály 90 perces játékos foglalkozások keretében ismerkedhettek a témával, a felsős diákok a Momentán Társulat improvizatív ,,biztinet” előadása révén fejleszthette ismereteit a biztonságos és tudatos netezés témájában.

A Hipersuli-tanárképzés keretében nem a Hipersuli programban résztvevőket célozta: a 15 órás alapképzésben bármely iskola érdeklődő pedagógusa részt vehetett, elsajátíthatta az okostelefonok, táblagépek tantermi használatának alapjait az eszközhasználattól a pedagógiai módszertanig. A képzés végén a részt vevő tanárok digitális oklevelet kaptak a program sikeres teljesítéséről.

A Hipersulihoz az oktatás területén dolgozó magyar startupok is csatlakoztak, így a tanárok és diákjai a legmodernebb megoldásokat használhatták, a startupok pedig releváns tesztközönségtől kaptak visszajelzéseket és határozhatják meg a szükséges fejlesztési irányokat.

A Telenor a Hipersuliban lehetőséget biztosít a tanároknak, hogy virtuális valóság (VR) eszközöket alkalmazzanak a tanórákon, így a digitális eszközök a klasszikus oktatási módszerek hatékony kiegészítőjévé válhatnak: a különleges élményt nyújtó technológia kiváló motiváció a gyerekeknek a kevésbé izgalmas anyagrészek gyors és hatékony elsajátítására.