Az erősen korrodált gőzmozdony vakvágányon posztol. A masiniszták által Trumannak becézett monstrumot a második világháború idején gyártották az Egyesült Államokban, s akkor nagyon sok hasonló érkezett a kontinensre. Magyarország ötszáztízet kapott, mára három maradt.
A 411.264-es típusjelű Truman felújítása márciusban kezdődött, s azóta szombatonként összegyűlnek az önkéntesek, hogy mielőbb új külsőt kapjon a gőzös. Felmérték az állapotát, s nekiláttak.
– A kaparási és csiszolási folyamatnál tartunk. Olyan részeket is sikerült működőképessé tenni, amelyekre harminc éve nem volt lehetőség – közölte Hegyi Gábor önkéntes a Heves megyei hírportállal. Hozzátette: a Magyar Vasúti Járművek Megmentéséért Egyesület továbbra is várja azon fiatalok és idősebbek jelentkezését, akik szeretnének részt venni a munkában. Az előzetes tervek szerint nyár közepére akár már új pompájában tündökölhet a gőzös.