Ennek mentén reményeik szerint tárgyalások kezdődnek a főváros és köztük a budapesti taxis szabályozás lehetséges módosításáról – mondta Czifery Csaba, az éppen bejegyzés alatt álló Európai Taxis Egyesület alelnöke. (Mint korábban megírtuk a budapesti taxisok egy csoportja demonstrációra készült a városháza körül, abban az esetben, ha nem tudnak tárgyalásokat kezdeményezni a fővárosi önkormányzattal a működésüket szabályozó rendelet módosításairól.)
Mint kifejtette: alapvetően három témakörben szeretnének megbeszéléseket, s változásokat. Ezek közül elsőként a megígért ellenőrzések erősítését és kiterjesztését említette. A sofőrök ugyanis úgy vélik, hogy számos olyan vállalkozás van, amelyik személyszállítást végez a fővárosban, mégis ügyesen kibújik a taxis rendelet alól. Ezeket is számon kellene kérni, mint ahogy azokat a vállalkozásokat is, akik például sárga – ám valójában nem taxiként bejelentett - autóikkal megtévesztik az utasokat. Ezen felül persze a taxisok esetében is fokozni kellene a vizsgálatokat, hiszen szeretnénk, ha közülünk is kikerülnének azok, akik csalnak - fogalmazott Czifery.
Jelezte azt is, hogy a jövő év elejéről életbe lépő Euro5-ös szabályon is módosítanának. Mint ismert: januártól csak Euro5-ös környezetvédelmi besorolású motorral működő autóval lehet taxizni a fővárosban. Czifery kifejtette: javaslatuk szerint egy egyébként az összes elvárt paraméternek – a motorra most Euro4-es szabály van életben - megfelelő gépjárművel 10 éves koráig lehetne szolgáltatást nyújtani.
Ezeken felül a tarifatáblához is hozzányúlnának. Egy hétvégi, ünnepnapi díjcsomagot is bevezetnének, ami „rendes munkaidőn túli” időszakokra szólna. Ha ennek helyt adna az önkormányzat, akkor a jelenleg egységes, kilométerenkénti 280 forintos díjtábla hosszú idő után változhatna. Hogy pontosan milyen díjakról lenne szó, arról az alelnök már nem kívánt beszélni lapunknak.