Lehet tapsikolni is, ahogy Vitézy Dávid főigazgató teszi Facebook-bejegyzésében, mert valóban nagy öröm, hogy nem préselnek be a Városligetbe egy alkalmatlan épületet, amelybe be se férne a Közlekedési Múzeum teljes kiállítása. Pláne teljes lesz a boldogság, ha nemcsak ígérik, hanem fel is építik a minden igényt kielégítő új múzeumot "Budapest valamely rozsdaövezetében".
A kérdés már csak az, hogy akkor minek bontották le az egyébként kielégítő állapotú, részben millenniumkori házat a ligetben, miért nem működgethetett el addig, amíg az a bizonyos kacsalábon forgó új tető alá nem kerül másutt. Aztán még az is kérdés, mihez kezd a pénzünkre oly féltőn ügyelő állam azzal a marha nagy gödörrel, amelyikben eszerint közlekedési kiállítás például nem lesz. Plusz még arra is jó lenne választ kapni, tényleg teljesen hülyének nézünk-e ki: olyannyira vaknak legalábbis, hogy nem vesszük észre, öt éve csak papíron készül bármiféle múzeumnegyed a Városligetben, s miközben a tervezői meg szakértői díjak ömlenek az arra érdemesek zsebébe, nem hogy öt új múzeum nem épül a pénzünkből, de egyet már a meglévők közül is leradíroztak a föld színéről.
Ismételjük át: ez a város nem akart semmit sem építeni a legrégebbi közparkjában. Még akörül is égedelem nagy botrány volt, hogy egy új bejáratot nyitottak volna a Szépművészeti alá tervezett új múzeumi terekbe. Aztán a NER bölcsessége az erre szánt pénzt átirányította a legalább sokszor átadható Várkert Bazár építkezésére, a ligetben pedig elkezdtek nőni a légvárak. Új Nemzeti Galéria a bővítés lefújása miatt elkenődött Baán László kedvéért; Zene Háza és Néprajzi Múzeum, fotográfiai és építészeti kiállítás, aztán az nem, de egy semmiből elővarázsolt színház igen, meg Biodóm és új Közlekedési Múzeum.
A rommezőn végignézve Vitézy Dávid persze most örül. Kiállítással még jó ideig nem kell bajlódnia, és ígértek neki egy vadiúj múzeumot. Csak nehogy csalódjon: Ókovács Szilveszter például új operai próbahely és raktár várományosa a rozsdaövezetben. Egyszer talán tényleg el is kezdik építeni.