Az első negyedéves csekkekről van szó, amelyeket áprilisban kellett volna kiküldeni, de június közeledtével se jutott el a fogyasztókhoz. Balatonalmádiban, Farkasgyepün, Zircen, Balatonfüreden, Veszprémben, Csatáron jelezték olvasóink, hogy nem kaptak számlát. Más megyékben is hasonló tapasztalatot szereztek a fogyasztók, így Győrben vagy a Fejér megyei Dégen.
A hulladékdíj beszedését a helyi szolgáltatóktól 2017. januártól az egy évvel korábban lapított állami cég, a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. vette át. Negyedévi számlázásra álltak át, hogy ezzel is könnyítsék az ügymenetet és az egységesített szemétdíjrendszer alkalmazását. Az NHKV-t elsődlegesen azért hozta létre a kormány, hogy „a magyarországi hulladékgazdálkodási közszolgáltatás területileg optimalizált és szolgáltatási színvonalában egységes rendszerét” kialakítsa, fejlessze. Továbbá, hogy a hulladékgazdálkodás hosszútávon fenntartható finanszírozási rendszerét és nullszaldós működését biztosítsa. Az elmúlt hónapok teljesítménye alapján azonban rendszerszerűség helyett az állami mamutcég egyelőre kaotikus állapotot teremtett a lakossági hulladékgazdálkodásban.
Győrben, ahol idén szintén nem jött számla, az mondta a helyi hulladékkezelő egy kíváncsiskodó ügyfélnek, hogy az állami cég képtelen számlázni, ezért újra a helyi fogja elvégezni ezt a feladatot még májusban. Előfordult olyan eset is, hogy valaki többet kapott a kelleténél. Egyik olvasónk kézhez vette ugyanis az év első 3 hónapjára vonatkozó számlát, amit befizetett, majd 2 hét múlva újabbat kapott. Rákérdezett, miért küldték, ám az NHKV ügyfélszolgálatán csak azt közölték: ugyan ők se tudják, mi ez, de fizesse be.
A késedelem és a furcsaságok okairól megkérdeztük az NHKV-t, a sajtóosztály gyors tájékoztatást ígért. Ennek tíz napja.
Ugyanakkor Baranya megyében, ahol szintén késnek a negyedéves számlák, a bama.hu a csúszás okairól április végén sikeresen megszólított a cég szóvivőjét. Sőtér Dávid azt mondta a lapnak, amennyiben helyes adatszolgáltatást kap az ügyfél a helyi szolgáltatóktól, "a rendszer zökkenőmentes". Ha a beérkező adatok hibásak, a számlázás hosszabb időt vehet igénybe. Hozzátette, a cég azon dolgozik, a lakosság minden térségben időben megkapja számláit. Amennyiben azonban mégis a vártnál később érkeznek meg, a befizetési határidő arányosan eltolódik, és nem számolnak fel késedelmi díjat.