A kormány családpolitikája sikertelenségre van ítélve

Publikálás dátuma
2017.05.25. 17:07
Szél Bernadett és Szelényi Zsuzsa sajtótájékoztatót tart a Családok Világtalálkozója előtt. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
Az LMP szerint alkalmatlan a kormány demográfiai csomagja arra, hogy népesedési fordulatot hozzon Magyarországon, az eddigi, elhibázott családpolitika helyett több bölcsődére, a rugalmas munkavégzés támogatására és állami bérlakásprogramra lenne szükség.

Szél Bernadett, az ellenzéki párt társelnöke, parlamenti frakcióvezetője közleményében azt írta: több és rugalmasabb nyitvatartású bölcsődére, bölcsődei béremelésre, a rugalmas munkavégzés támogatására és állami bérlakásprogramra volna szükség. A nők számára kiszámítható, tervezhető jövőt kellene biztosítani annak érdekében, hogy tudjanak a gyermek mellett dolgozni, és munkájukból meg tudjanak élni. 

A kormány már 2014-ben is "soha nem látott bölcsődefejlesztésekről" beszélt, az ígért férőhelyek azonban azóta sem jöttek létre.  A társadalom felső rétegeire szabott családpolitika helyett a gyermekneveléshez nyújtott további támogatásoknál azokat kellene segíteni, akik valóban rászorulnak. Jövőre emelni kellene a tíz éve változatlan családi pótlék és gyes összegét, továbbá nagyobb támogatást adni a gyermeküket egyedül nevelő szülőknek - jelentette ki.

Miközben az Orbán-kormány leépíti a felsőoktatást, és újabban egyetemeket üldöz el Magyarországról, a családtámogatások egy részét diplomaszerzéshez kötné. A többgyermekes nők diákhitel-tartozásának elengedése "jól hangzik", de sokkal inkább a tandíj eltörlésére lenne szükség. A pár száz ember által igénybe vett diplomás gyed-nek népesedési hatása eddig sem volt, és ezután sem lesz - sorolta a kormány családpolitikáját illető kifogásait a képviselő. Pár ezer család jelzáloghitel-tartozásának csökkentése fontos, de kevés, hiszen több százezer családnak volna szüksége megfizethető bérlakásra - tette hozzá.

Szerző

Cannes - Fölényben az orosz versenyfilm

Publikálás dátuma
2017.05.25. 17:05
Andrej Zjagincev rendező és Mariana Spivak a Cannes-i sajtótájékoztatón. FOTÓ: Getty Images, Andreas Rentz
Nicole Kidman és Colin Farrell a 70. cannes-i filmfesztivál két versenyfilmjében is együtt játszik, de egyik alkotás sem tudta kimozdítani a kritikusok népszerűségi listájának vezető helyről a még az első napon bemutatott az orosz versenyfilmet, Andrej Zvjagincev Loveless (Szeretethiány) című alkotását.

Nicole Kidman harmadik és Colin Farrell oldalán második alkalommal vonulhatott fel szerda este a vörös szőnyegen Sofia Coppola Csábítás című filmjének főszereplőjeként. Az alkotást Don Siegel 1971-ben Clint Eastwooddal a főszerepben forgatott, A tizedes háreme című filmje ihlette. A történet az amerikai polgárháború idején egy lányiskolában játszódik, ahova beszállítanak egy sérült katonát (Colin Farrell). Az eredeti változat a férfi szemszögéből meséli el az eseményeket, az újabb feldolgozás a női főszereplőre koncentrál.

Az Öngyilkos szüzek, az Elveszett jelentés és a Marie-Antoinette rendezőjének hatodik, másfél órás filmjét túlságosan visszafogottnak, és az eredeti változathoz képest erőtlennek tartotta a kritikusok többsége.

Sofia Coppola a cannes-i sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy eredetileg nem remake-et szeretett volna készíteni és megpróbálta elfelejteni az 1971-es változatot, de végül arra adott válaszként készítette el a saját verzióját. "Az amerikai polgárháború idején ezt a lányiskolát egy katona szemszögéből látjuk (az 1971-es filmben). Én a nők szemszögéből mesélem el ugyanazt a történetet" - hangsúlyozta.

A zárt világban játszódó alkotás sokban emlékeztet Coppola első filmjére, az Öngyilkos szüzekre, amelyben a rendezőnő saját bevallása szerint a nők és férfiak közti hatalmi harcokat dolgozta fel egy szerinte "szórakoztató sztori" keretében.

A Csábításban a Nicole Kidmann által alakított Miss Martha "egyszerre védelmezi a lányokat egy nagyon nehéz időben és maga is nagyon vallásos. Át akarja adni az elveit. Szellemi irányító, tanár, ugyanakkor nagyon anyai" - mondta a filmsztár Cannes-ban. Az ellenséges katona hatásának azonban a lányokhoz hasonlóan ő se tud ellenállni, és féltékenységből, a büntetést választja.

A Kidman-Farrell duó már hétfőn is együtt jelent meg vörös szőnyegen, akkor a görög Jorgosz Lantimosz angolul forgatott legújabb filmjének főszereplőiként. A homár című alkotással két éve a zsűri díját elnyerő rendező legújabb filmje, az Egy szent szarvas meggyilkolása egy sebész és egy tinédzser furcsa kapcsolatát mutatja be, aki fokozatosan fészkeli be magát a sebész családjába. A horrorisztikus radikális film nagyon megosztotta az újságírókat.

A francia Jacques Doillon 33 év után kapott ismét meghívást a versenybe a száz éve elhunyt híres szobrászról, Rodinról forgatott című alkotásával, amelynek címszerepét Vincent Lindon alakítja. A kétórás, szinte végig Rodin műtermében játszódó, megkoreografált kameramozgásokkal megkomponált film - a művésznek a Camille Claudellel (Izia Higelin) folytatott szenvedélyes szerelemi viszonya után - az alkotás fájdalmas folyamatára koncentrál, rávilágítva arra, hogyan találta fel Rodin a modern szobrászatot. A film azt is megmutatja, hogy a szobrász magánembereként is, életvitelében és gondolkodásában is saját korának is modern figurája volt.

Az utolsó harmadához érkezett fesztiválon a kritikusok rangsorában továbbra is Andrej Zvjagincev orosz rendező Loveless (Szeretethiány) című filmje és egy francia alkotás, Robin Campillo 120 battements par minute (Percenként 120 szívverés) című filmje áll az élen. A Screen brit filmes lap által megkérdezett nemzetközi kritikusok pontozási listájának éléről a kortárs orosz társadalomról keserű képet festő dráma az első nap óta kimozdíthatatlan. A Film francais filmes szaklapban szavazó hazai filmes újságírók listáján azonban az orosz versenyfilmet megelőzte Romain Campillo filmje, amely az Act Up AIDS-ellenes mozgalomnak az alakulását követő első éveiről szól az 1990-es években.

Szerző

Cannes - Fölényben az orosz versenyfilm

Publikálás dátuma
2017.05.25. 17:05
Andrej Zjagincev rendező és Mariana Spivak a Cannes-i sajtótájékoztatón. FOTÓ: Getty Images, Andreas Rentz
Nicole Kidman és Colin Farrell a 70. cannes-i filmfesztivál két versenyfilmjében is együtt játszik, de egyik alkotás sem tudta kimozdítani a kritikusok népszerűségi listájának vezető helyről a még az első napon bemutatott az orosz versenyfilmet, Andrej Zvjagincev Loveless (Szeretethiány) című alkotását.

Nicole Kidman harmadik és Colin Farrell oldalán második alkalommal vonulhatott fel szerda este a vörös szőnyegen Sofia Coppola Csábítás című filmjének főszereplőjeként. Az alkotást Don Siegel 1971-ben Clint Eastwooddal a főszerepben forgatott, A tizedes háreme című filmje ihlette. A történet az amerikai polgárháború idején egy lányiskolában játszódik, ahova beszállítanak egy sérült katonát (Colin Farrell). Az eredeti változat a férfi szemszögéből meséli el az eseményeket, az újabb feldolgozás a női főszereplőre koncentrál.

Az Öngyilkos szüzek, az Elveszett jelentés és a Marie-Antoinette rendezőjének hatodik, másfél órás filmjét túlságosan visszafogottnak, és az eredeti változathoz képest erőtlennek tartotta a kritikusok többsége.

Sofia Coppola a cannes-i sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy eredetileg nem remake-et szeretett volna készíteni és megpróbálta elfelejteni az 1971-es változatot, de végül arra adott válaszként készítette el a saját verzióját. "Az amerikai polgárháború idején ezt a lányiskolát egy katona szemszögéből látjuk (az 1971-es filmben). Én a nők szemszögéből mesélem el ugyanazt a történetet" - hangsúlyozta.

A zárt világban játszódó alkotás sokban emlékeztet Coppola első filmjére, az Öngyilkos szüzekre, amelyben a rendezőnő saját bevallása szerint a nők és férfiak közti hatalmi harcokat dolgozta fel egy szerinte "szórakoztató sztori" keretében.

A Csábításban a Nicole Kidmann által alakított Miss Martha "egyszerre védelmezi a lányokat egy nagyon nehéz időben és maga is nagyon vallásos. Át akarja adni az elveit. Szellemi irányító, tanár, ugyanakkor nagyon anyai" - mondta a filmsztár Cannes-ban. Az ellenséges katona hatásának azonban a lányokhoz hasonlóan ő se tud ellenállni, és féltékenységből, a büntetést választja.

A Kidman-Farrell duó már hétfőn is együtt jelent meg vörös szőnyegen, akkor a görög Jorgosz Lantimosz angolul forgatott legújabb filmjének főszereplőiként. A homár című alkotással két éve a zsűri díját elnyerő rendező legújabb filmje, az Egy szent szarvas meggyilkolása egy sebész és egy tinédzser furcsa kapcsolatát mutatja be, aki fokozatosan fészkeli be magát a sebész családjába. A horrorisztikus radikális film nagyon megosztotta az újságírókat.

A francia Jacques Doillon 33 év után kapott ismét meghívást a versenybe a száz éve elhunyt híres szobrászról, Rodinról forgatott című alkotásával, amelynek címszerepét Vincent Lindon alakítja. A kétórás, szinte végig Rodin műtermében játszódó, megkoreografált kameramozgásokkal megkomponált film - a művésznek a Camille Claudellel (Izia Higelin) folytatott szenvedélyes szerelemi viszonya után - az alkotás fájdalmas folyamatára koncentrál, rávilágítva arra, hogyan találta fel Rodin a modern szobrászatot. A film azt is megmutatja, hogy a szobrász magánembereként is, életvitelében és gondolkodásában is saját korának is modern figurája volt.

Az utolsó harmadához érkezett fesztiválon a kritikusok rangsorában továbbra is Andrej Zvjagincev orosz rendező Loveless (Szeretethiány) című filmje és egy francia alkotás, Robin Campillo 120 battements par minute (Percenként 120 szívverés) című filmje áll az élen. A Screen brit filmes lap által megkérdezett nemzetközi kritikusok pontozási listájának éléről a kortárs orosz társadalomról keserű képet festő dráma az első nap óta kimozdíthatatlan. A Film francais filmes szaklapban szavazó hazai filmes újságírók listáján azonban az orosz versenyfilmet megelőzte Romain Campillo filmje, amely az Act Up AIDS-ellenes mozgalomnak az alakulását követő első éveiről szól az 1990-es években.

Szerző