Túraautó-vb - Michelisz hetedik, majd második lett a Nürburgringen

Michelisz Norbert előbb a hetedik, majd a pole pozícióból indulva második helyen végzett a túraautó-világbajnokság (WTCC) idei negyedik versenyhétvégéjén, a szombati Német Nagydíjon.

A Hondával versenyző magyar pilóta az első futamot - a fordított rajtsorrend miatt - a tizedik helyről kezdte, így ért be hetediknek. A második versenynek az élről vághatott neki Michelisz, aki a rajt után visszacsúszott egy pozíciót, ám ezt egészen a futam végéig meg tudta tartani.

Az első versenyt a svéd Thed Björk, a másodikat a holland Nick Catsburg nyerte, utóbbi az összetett pontversenyben is átvette a vezetést. A mezőny másik magyar versenyzője, Nagy Dániel előbb 14. lett, majd a második futamban kicsúszott és összetörte az autóját.

Szerző

Pécs csődközelben – Eladnák repterüket az államnak

Amint arról lapunkban is beszámoltunk, nincs jó helyzetben a pécsi költségvetés, igazából késélen táncol a város jó ideje. A Szabad Pécs információi szerint elsősorban a zárszámadás miatt kellett elhalasztani jövő keddre az eredetileg múlt csütörtökre kiírt májusi rendes közgyűlési ülést. A lap szerint a pécs-pogányi repteret áldozhatják be, hogy stimmeljenek a számok.

Több számról is hallottak, hogy mennyi hiányzik már az előző költségvetésből is, amit sehogyan sem lehetett befoltozni. A legkisebb összeg 3,5 milliárd forint volt, állítólag ez az az összeg, amire mindenképpen szüksége lenne a pécsi önkormányzatnak, szinte azonnal, de rövid-közép távon is ötmilliárd gyorssegély húzhatná ki Pécset a bajból.

Az információk tehát nem arról szóltak, hogy komoly pénzügyi-gazdasági bajban van-e Pécs, hanem arról, hogy mekkorában. Tudni kell, hogy a cégek valós egy éven túli és likvid hitelét összesen 11 milliárd körüli összegre tették, de már 16 milliárd forintot is emlegettek. Nem tudni, hogy ez utóbbi szám igaz lehet-e, de hogy markáns összegről van szó, azt már korábban is elárulták forrásaik.

Mindez azután néhány évvel, hogy az állam átvállalta az önkormányzatok adósságát. Pécsnek tavaly decemberben a kormány már nem is dobott milliárdos mentőövet az előző évekhez hasonlóan év végi gyorssegélyként. A legfájóbb 3,5 milliárd forintos hiányt azzal foltozná be a pécsi önkormányzat, hogy az államnak értékesítené a Pécs-pogányi légikikötőt, ekkora nagyságrendű összegért.

Szakmai források szerint már régen működtetni kellett volna a városnak a repteret, állami támogatás kicsikarásával, és legalább egy-két menetrend szerinti járatot beindítani Európa nagy elosztó repterei irányába, ha kell, a kifutópálya hosszításával, ha megoldható, anélkül, de a helyi és régiós gazdaság beindításához ez is szükséges elem lehet.

Eközben évi 100 milliós városi támogatással tud csak működni a légikikötő. Miközben azt is gondolják, hogy a fejlesztése állami feladat lenne. Vagyis ha ez valóban megtörténik, akár úgy is kommunikálhatják az ügyet, hogy két vagy akár három legyet is üthetnek ezzel egycsapásra.

Az lap által megkérdezett szakemberek azt mondják, hogy az egyáltalán nem érdekel senkit, hogy ki működeti a repteret, a fontos, hogy induljanak el mielőbb a járatok.

Szerző

Pécs csődközelben – Eladnák repterüket az államnak

Amint arról lapunkban is beszámoltunk, nincs jó helyzetben a pécsi költségvetés, igazából késélen táncol a város jó ideje. A Szabad Pécs információi szerint elsősorban a zárszámadás miatt kellett elhalasztani jövő keddre az eredetileg múlt csütörtökre kiírt májusi rendes közgyűlési ülést. A lap szerint a pécs-pogányi repteret áldozhatják be, hogy stimmeljenek a számok.

Több számról is hallottak, hogy mennyi hiányzik már az előző költségvetésből is, amit sehogyan sem lehetett befoltozni. A legkisebb összeg 3,5 milliárd forint volt, állítólag ez az az összeg, amire mindenképpen szüksége lenne a pécsi önkormányzatnak, szinte azonnal, de rövid-közép távon is ötmilliárd gyorssegély húzhatná ki Pécset a bajból.

Az információk tehát nem arról szóltak, hogy komoly pénzügyi-gazdasági bajban van-e Pécs, hanem arról, hogy mekkorában. Tudni kell, hogy a cégek valós egy éven túli és likvid hitelét összesen 11 milliárd körüli összegre tették, de már 16 milliárd forintot is emlegettek. Nem tudni, hogy ez utóbbi szám igaz lehet-e, de hogy markáns összegről van szó, azt már korábban is elárulták forrásaik.

Mindez azután néhány évvel, hogy az állam átvállalta az önkormányzatok adósságát. Pécsnek tavaly decemberben a kormány már nem is dobott milliárdos mentőövet az előző évekhez hasonlóan év végi gyorssegélyként. A legfájóbb 3,5 milliárd forintos hiányt azzal foltozná be a pécsi önkormányzat, hogy az államnak értékesítené a Pécs-pogányi légikikötőt, ekkora nagyságrendű összegért.

Szakmai források szerint már régen működtetni kellett volna a városnak a repteret, állami támogatás kicsikarásával, és legalább egy-két menetrend szerinti járatot beindítani Európa nagy elosztó repterei irányába, ha kell, a kifutópálya hosszításával, ha megoldható, anélkül, de a helyi és régiós gazdaság beindításához ez is szükséges elem lehet.

Eközben évi 100 milliós városi támogatással tud csak működni a légikikötő. Miközben azt is gondolják, hogy a fejlesztése állami feladat lenne. Vagyis ha ez valóban megtörténik, akár úgy is kommunikálhatják az ügyet, hogy két vagy akár három legyet is üthetnek ezzel egycsapásra.

Az lap által megkérdezett szakemberek azt mondják, hogy az egyáltalán nem érdekel senkit, hogy ki működeti a repteret, a fontos, hogy induljanak el mielőbb a járatok.

Szerző