Egyszerűen nem lehet utálni egy versenyt, amelyet a remek Fran Palermo nyit meg, s a döntősök névsora úgy hangzik, hogy Jónás Vera Experiment, Lóci Játszik, Mörk. Itt nem luxuslakást meg havi egymillió a tét, hanem fellépési lehetőség a Sziget, a VOLT, a Strand és a Campus Fesztivál nagyszínpadán – plusz egy videoklip. A Nagy-Szín-Pad! első szériáját a Mary PopKids, a másodikat az Ocho Macho, a múlt évit pedig a Bohemian Betyars nyerte, ami jól mutatja, hogy a – bár a legkülönfélébb együttesen sorakoznak fel a színpadon – a végső befutó többnyire az aktuális közönségkedvenc.
A Mörk elszállós, lebegős „filozofikus popja” e tekintetben még a komoly közösségimédia-jelenlét mellett is kihívásokkal indult, ráadásul az énekes hangszál- és gégegyulladása miatt meg sem tudott mukkanni. Az agyament szobakoncertjeivel befutott együttes ennek ellenére bezsebelte a különdíjat, s így képviselheti Magyarországot a zeneipar nagy mustráján, a jövő évi, groningeni Eurosonic fesztiválon. „Egy kicsit megzúztuk” – fogalmazott Jónás Vera, aki olyasfajta tüneménye a magyar popéletnek, akivel nemigen lehet mit kezdeni az ámuló rajongáson kívül: mint egy különleges virág, amely a reflektorfényben nyílik. Az énekes-dalszerző gitározik, beül a dobok mögé – s olyan jó belehemperegni meleg, bársonyos hangjába, mint egy darab vörös bársonyba. Vera, ahogyan mindhárom döntős, fellépést nyert a Budapest Parkban és az Akvárium Klubban.
A győztes – borítékolható módon – a Lóci Játszik lett: a tizenéves fesztiválközönség úgy rabolt rá a Csorba Lóránt kicsit bölcsész, kicsit önironikus, kicsit túltolt zenei és szövegvilágára, mintha sosem létezett volna Hajós András és az Emil.RuleZ!. És számukra talán tényleg soha nem is létezett. Négy-öt év – a már csak a poén kedvéért adekvát Prodigyt leszámítva – képes teljesen felülírni a fesztiválpalettát. Öregszünk, na. De annál nagyobb bajunk sose legyen ebben az országban, hogy tökéletes ritmikájú, vicces szövegeket üvöltünk a nagyszínpad előtt. Még akkor sem, ha nem táncolunk jobban, mint a frontember.