Az Eurostat 2015-re vonatkozó adatai alapján az Európai Unióban átlagosan 497 autó jutott 1000 emberre. Luxemburgban azonban 661 autó, majd a második Málta (634 autó), a további sorrend pedig Olaszország (610 autó) és Finnország (590 autó).
A legkevesebb, 261 autó Romániában jut ezer emberre, majd Magyarország (325 autó), Lettország (345 autó) és Horvátország (358 autó) következik.
2015-ben Németország rendelkezett a legtöbb, 45 millió regisztrált autóval az EU-n belül, Olaszországban 37 millió (2014-es adat), Franciaországban 32 millió autó volt.
A 2011-2015-ös időszakban több tagállamban jelentősen emelkedett a regisztrált autók száma, a legnagyobb mértékű, 19 százalékos emelkedés Romániában volt, Észtországban 18 százalékkal, Szlovákiában 16 százalékkal, Lengyelországban 14 százalékkal, Csehországban 12 százalékkal bővült az autók száma.
Mindössze három tagállamban zsugorodott az autók száma a vizsgált 5 éves időszakban: Görögországban 2 százalékkal, Horvátországban 1 százalékkal, Litvániában pedig 27 százalékkal csökkent a regisztrált személygépjárművek száma - a kiemelkedően magas litvániai csökkenés döntően a megváltozott regisztrációs folyamatnak tudható be.
A benzines és dízel személygépjárművek arányáról 2015-re vonatkozóan 23 tagállamból állnak rendelkezésre adatok: 15 tagállamban az autók többsége benzines volt, 8 tagállamban (Belgium, Spanyolország, Franciaország, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Ausztria, Portugália) pedig meghaladta a dízeles gépkocsik száma a benzines autókét.
Annak ellenére, hogy Európában egyre inkább próbálják növelni az alacsony károsanyag-kibocsátást biztosító autók arányát, a legtöbb uniós tagállamban 1 százalék alatt maradt az alternatív üzemanyaggal működő személyautók aránya 2015-ben.
Kivétel Lengyelország, ahol 2015-ben 16 százalék volt az alternatív hajtású személygépkocsik aránya, döntően az autógázzal (LPG) hajtott autók magas száma folytán. Olaszországban és Lettországban 8 százalék, Svédországban pedig 6 százalék volt az alternatív üzemanyaggal működő személyautók aránya 2015-ben.
Több tagállam jelentett nagyarányú 20 éves, vagy annál korábbi évjáratú gépkocsiállományt: a legnagyobb arányban Lengyelországban (33 százalék), Észtországban (26 százalék), Lettországban (22 százalék) és Finnországban (21 százalék) voltak régi személygépjárművek 2015-ben.
Ezzel szemben 2 évesnél fiatalabb autók a legnagyobb arányban Luxemburgban (33 százalék), Belgiumban és Írországban (egyaránt 21 százalék) és Ausztriában (18 százalék) voltak 2015-ben.