3-as metró;metró szakszervezet;

- Jó a felújított metró konstrukciója a szakszervezet szerint

A Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének vezetője szerint jó a felújított orosz metrószerelvények konstrukciója, de rossz a rendszerek összehangolása, és szoftveres hibák is hátráltatják a közlekedést.

Gulyás Attila ezt azok után mondta, hogy a Nyugati pályaudvarnál péntek reggel ismét meghibásodott egy szerelvény, és több percig nem tudott ajtót nyitni. A metrókat reggel a Nagyvárad tér és Újpest-központ között pótlóbuszokat is be kellett állítani, mert leállt a metróközlekedés ezen a szakaszon.

A szakszervezeti vezető elmondása szerint az ajtónyitásért egy szoftver felel, amely a vonatbefolyásoló rendszerrel is kapcsolatban van. A rendszer rossz adatokat kapott arról, hogy a metró pontosan hol helyezkedik el, ezért nem engedélyezte az ajtónyitást.

A probléma hátterében az áll, hogy a régi szerelvényekről átrakták ugyan a vonatbefolyásoló rendszert az újakra, de az új szerelvények sokkal erősebbek, ezért új programot kellett volna vásárolni. Ehelyett azonban az orosz gyártó lecsökkentette a felújított szerelvény teljesítményét, így most kisebb teljesítményre képesek, mint a régiek.

A legtöbb probléma Gulyás Attila szerint az új szoftver hiányából fakad, és mára már a régi szerelvényeknek jobb a rendelkezésre állása, mint a felújítottaknak.

Hangsúlyozta: véleménye szerint így nem mehetnek tovább a dolgok a 3-as metró új szerelvényeivel, a BKV-nak érvényesítenie kell a szerződésben foglalt garanciákat.

Visszavonulót fújt a kormány: a szezon utolsó parlamenti hetén a kormánytöbbség a feltűnést kerülve módosította az atomtörvényt, visszaadva az Atomenergia Hivatalnak az atomlétesítmények engedélyezésével kapcsolatos korábbi jogköreit. A furcsa jogszabályváltoztatást az Európai Bizottság kényszerítette ki egy magyar EP-képviselő fellépése nyomán.