A kalauz nélküli közlekedés bevezetése majd tíz éve vitatott téma. Persely legyen, vagy automata, esetleg előreváltott jegyek? Csekély számban, de legyenek mégis kalauzok, vagy ne legyen egyetlenegy se? És bármily régen vitatott dolog ez, döntés még a mai napig sem született. Igaz, az FVV vezetői a közeljövőben az egykocsis szerelvényekről leveszik a kalauzokat. így 173 fő felszabadul és a túlórák a szabadnap-elvonások némi csökkenése várható.
A generális megoldás azonban még mindig várat magára. A Fővárosi Villamos Vasútnál és a tanács közlekedési osztályán még mindig nem döntötték el: perselyes közlekedés legyen, vagy más, és egyáltalán, mikor történjék valami előrelépés. Pedig amíg ezt a leglényegesebb kérdést el nem döntik, addig nem javulhat számottevően a főváros villamosközlekedése és nem enyhülhet a villamosvasút dolgozóinak helyzete sem.