KGBéla Szuhumiban gyógyul, nem tudják kihallgatni az ügyészek

Abháziában, ott is vélhetően a fővárosban, Szuhumiban gyógykezelik Kovács Bélát, a Jobbik kémkedéssel és költségvetési csalással gyanúsított európai parlamenti képviselőjét – tudta meg a Magyar Idők.

 A lap információi szerint így a nullával egyenlő annak az esélye, hogy a politikus július 19-én megjelenik a Központi Nyomozó Főügyészségen (KNYF), ahol a költségvetési csalási ügyben gyanúsítottként hallgatnák ki. Simon Richárd, a KNYF helyettes szóvivője nem kívánta kommentálni értesülést, annyit azonban elmondott: Kovács Béla még nem vette át az állandó lakcímére küldött, július 19-re szóló idézését, legalábbis a tértivevény hétfőig nem érkezett vissza a főügyészségre. Az EP-képviselő eddig nem igazolta hivatalos irattal a június 23-ra tervezett kihallgatásáról való távolmaradását. Vélhetően már ezen időpont előtt a Grúziából a 90-es évek elején kiszakadt tartományba utazott.

Abháziát északról Oroszország, nyugatról a Fekete-tenger, keletről, délkeletről Grúzia határolja. Oroszország kivételével csak hasonló státusú, szakadár országok ismerték el hivatalosan. A magyar külügyi tárca konzuli szolgálata Abháziát a nem javasolt, valamint fokozott biztonsági kockázatot rejtő utazási térségek kategóriájába sorolta.

A Jobbik politikusa a zűrzavaros helyzet ellenére jó helyet választott a gyógyulására, hiszen a remek éghajlattal megáldott Szuhumi festői környezetben, közvetlenül a tenger partján fekszik. Nemzetbiztonsági körökben az az általános vélekedés, hogy az abház tengerpartot bizonyos titkosszolgálatok előszeretettel használják pihentető helyként munkatársaik számára. Abházia már csak azért is jó választás Kovács Bélának, mert a szakadár államból meglehetősen körülményes volna hazahozni, a nemzetközi elfogatóparancsot ugyanis lehetetlen a térségben érvényesíteni.

Szerző
Témák
KgBéla

Beszakadt a vadonatúj Dagály sétány

Egy hónapos sincs a Dagály sétány, ami a 3-as metró Forgách utcai megállóját és az újonnan épült Duna Arénát köti össze.

A jelek szerint viszont a kivitelezés nem sikerült tökéletesen. A 444 egyik olvasója délután fél hatkor készítette azt a fényképet, amin azt látni, hogy a frissen átadott aszfalton már keletkezett is egy komolyabb törés, a szakaszt inkább le is zárták. Az 530 méter hosszú utat június 9-én adták át. Megépítéséhez a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium 478 millió támogatást adott. A vizes vébé összköltségét egyébként Gyárfás Tamás az elején 25 milliárdra saccolta; most tartunk 130 milliárdnál és hol van még a vége.

Szerző

A BKV-vezér szerint "a metró az egyik legbiztonságosabb közlekedés"

Publikálás dátuma
2017.07.04. 11:28
Népszava fotó
Bolla Zsolt ezt az állami televízióban jelentette ki, szerinte a felújított szerelvények kiütközött hibái nem olyan súlyosak, mint ahogyan az sok helyen megjelent. 

A BKV-vezér - az MTI híradása szerint - elismerte ugyan, hogy a problémák bosszantóak, de azok szerinte nem veszélyeztették az utasbiztonságot, és - az ajtónyitási gondokat okozó kábel- és szoftverhibát kijavították a mérnökök.

Apróbb rendellenességek még előfordulnak, - mondta Bolla - például az utastájékoztatási rendszerben, a hét második felében azonban remélhetőleg visszakapják az utasok a felújított szerelvényeket az M3-as vonalon - csillantotta meg a reménysugarat a nap mint nap ezen a vonalon munkába járók előtt. 

lásd még: Orosz–magyar, jó nagy metrózavar

Szerző