gálaest;Armel Operafesztivál;

2017-07-05 09:15:00

Armel Operafesztivál gálaest - Fotók

A Prima Donna című Rufus Wainwright-opera produkciójának odaítélt Arte-Közönségdíjat Alföldi Róbert rendező vette át a 10. Armel Operafesztivál gálaestjén a Thália Színházban 2017. július 4-én. Alföldi az operafesztivál tízéves történetében kiemelkedő művészi teljesítményéért eddig háromszor kapta meg a legjobb előadás díját, és most negyedszer a közönség-díjat. KATTINTSON A KÉPRE A TÖBBIÉRT - Fotók: MTI/Mohai Balázs

A 10. Kortárs Operafesztivál Alföldi Róbert rendezésével indult, a Prima Donna című kortárs opera budapesti bemutatójával. Az induláskor Eötvös Péter zeneszerző-karmester hangsúlyozta: az Armel úgy terjeszti és ápolja a magyar operakultúrát, hogy egyben nemzetközi minőséget is létrehoz. A fesztiválon idén is öt bemutatót tartottak, az azonban újdonság volt, hogy ezeknek két város, Budapest és Bécs adott otthont. A július 4-ig tartó fesztivál záró előadása - akárcsak a nyitó -  a Thália színházban volt.

Udo Zimmermann Weisse Rose című operája, a svájci Biel Solothurn Zenekar és Színház produkciója nyerte el a legjobb előadás díját az Armel Operafesztivál kedd esti jubileumi gálaestjén a budapesti Thália Színházban, a legjobb énekesnek járó elismerést a francia Morgane Heyse szoprán kapta.

Az Armel Operafesztivál zsűrije az idén különdíjjal jutalmazta Petrovics Eszter televíziós rendezőt, a fesztivál előadásainak rendkívül magas színvonalú élő közvetítéséért az ARTE Concert csatornán. Az indoklás szerint Petrovics Eszter kilenc éve rendezi kimagasló színvonalon az Armel Operafesztivál előadásainak élő közvetítését.

A fesztivál tradíciói szerint nemzetközi zsűri értékelte a versenyszerepekben fellépő operaénekesek énekesi-színészi teljesítményét, tagjai feleltek a legjobb produkciónak és a legjobb előadónak járó díj odaítéléséért. A zsűri elnöke Annilese Mikskimmon, a dán nemzeti operaház igazgatója és művészeti vezetője volt. A grémiumban helyet foglalt Clarie Middleton, a londoni Hackney Empire színház igazgatója; Kim Whitener, a New York-i Prototype Fesztivál társigazgatója; Henry Little, a Brit Nemzeti Opera Bizottság elnöke; Kjell Englund, a svéd Norrlands Operan művészeti vezetője és ügyvezető igazgatója; valamint José Correia, az Arte Concert programigazgatója.