Raccuja a pályamunkájában egy újfajta, távolság-alapú útdíjrendszert tervezett. Ebben a rendszerben nem lenne többé üzemanyag- és gépjárműadó - ezzel helyreállítva a bizalmat a közlekedők és az állam között -, helyette viszont lenne egy újfajta adó, amit a járművek által az adott időszakban megtett távolság alapján kellene fizetni. Ennek az adónak az egységeit aszerint határoznák meg, mekkora az adott jármű motorja, és mennyire környezetszennyező.
A rendszer minden elemzés szerint kedvezőbb lenne a szereplőknek, mint a mostani. Az autósok nyernének az átláthatóbb rendszerrel és az olcsóbb üzemanyaggal, ráadásul a javasolt rendszerben az adóbevételek meghatározott részét a helyi utakra és autópályákra kellene fordítania az államnak. Raccuja Gergely munkáját 7 ország 120 indulója közül választották ki győztesnek.
A díjazott Budapesten született, és 2011-ben költözött Nagy-Britanniába, ahol politikatudományt, várostervezést és olaszt tanult a UCL-en (University College London), ahol 2015-ben végzett, dicsérettel.