Ilyen bizarr karriert futott be az a fiatelember is, aki úgy jár a plasztikai sebészhez, mint más a fogorvoshoz. Még csak 25 éves, de az elmúlt 3 évben húsznál is több műtétet végeztek el rajta. Látogatásait, műtéteit az orvosnál élő adásban közvetíti több mint százezer követőjének, akiknek tanácsokat is ad. Ezzel egy hónapban 13 ezer eurót (4,1 millió Ft) keres.
A fiatalok jól akarnak kinézni, fontos számukra a külső, így követik a már ismert “arcokat”, hogy megtudják: nekik hogyan sikerült. – Fiúk vagy lányok: mindannyian úgy akarunk kinézni, mint a babák. Mint Barbie. Fiatalnak akarunk tűnni, Barbie-stílusban. Mindannyian ilyen arcot szeretnénk – mondja a plasztikafüggő fiatalember.
Sokan szeretnének olyan sztárok lenni, és annyi pénzt keresni, mint ő. A kínai plasztikai sebészek rendelőiben a páciensek negyven százaléka ugyanazért van ott: hogy szép külsejével híres legyen az élő adások által. A live stream-ipar ma már milliárd dolláros biznisz.
A kínai kormány emiatt a jövőben sokkal szigorúbban akarja monitorozni, milyen tartalmat közvetítenek az élő adásokban, és ehhez a cenzorok segítségét veszik igénybe. Egyesek szerint a kormánynak le kéne állíttatnia az élő adásokat, mert a cégek, melyek ezeket támogatják, nem tartják be a televízióban rájuk is kötelező érvénnyel vonatkozó szabályokat. (Forrás: Euronews)