Ezeknek a törvényeknek az alapján elmondható, hogy a meztelenség vagy erotika egy hirdetésben sértő, megalázó, ha a hirdetésben szereplő személy szexuális tárggyá van redukálva. Az törvénykezés alapját az emberi méltóság és a női jogok elismerése, tisztelete adja. Németország élen jár a jogalkotásban, ott már az alkotmány kimondja, hogy a nők személyiségi jogai bizonyos fokig felülírhatják a véleménykifejezés szabadságát és így a versenytörvényben már ez alapján szabályozhatók a hirdetések. Ezekben az országokban (Norvégia, Dánia, Bulgária, Franciaország, Németország, Anglia) a szabályozás lehetőséget biztosít a szexuális alapon történő megkülönböztetés miatt indított bírósági eljárásokra is.
Ezzel szemben itthon lépten nyomon találkozunk, elsősorban különböző cégek, a női testet szexista módon, szinte termékként vagy egyszerűen húsként megjelenítő, fogyasztásra buzdító hirdetéseivel. De az idei EFOTT (Egyetemisták és Főiskolások Országos Turisztikai Találkozója) fesztivál óriásplakátja szexizmusban akár felül is múlja a pusztán „kereskedelmi” célú hasonló hirdetéseket, reklámokat. A Párbeszéd női esélyegyenlőségi szakpolitikusaként kérdezem az EFOTT szervezőit, úgyis mint a nevéből adódóan egy felsőoktatási rendezvény szervezőit, hogy nem találják ezt ultra gáznak? Mire gondoltak amikor ezt a plakátot jóváhagyták, megrendelték? Ez a fajta hirdetés fogja odavonzani az ország különböző területeiről a főiskolásokat, egyetemistákat?
A Párbeszéd elkötelezett a női esélyegyenlőség ügye mellett és szót emelünk mindenfajta diszkrimináció ellen, sújtson az bárkit nemtől függetlenül. Mivel a hazai jogalkotás ezen a területen meglehetősen hézagos, elkenő és általánosító ezért törvénymódosító javaslatot adunk be a szigorúbb szabályozás érdekében.