Lapunk is megírta korábban: a közbeszerzésen csak egy holland cég indult egy nyolcéves Volvo-flottával, így a céget győztesnek hirdették ki. A társaság szerepe több szempontból is különös. Mindenekelőtt azért, mert még 2014 decemberében a Volvo Hungária Kft. vezetője levélben tájékoztatta a Tüke fejlesztési vezérigazgató-helyettesét, Paiger Istvánt, hogy Hollandiában eladásra vár egy nyolcéves Volvo-flotta. Ez a flotta pedig ugyanaz volt, mint amelyet később, 2015 áprilisában megvásárolt a holland cégtől a Tüke - az ár viszont a Népszabadság információi szerint nagyon is különbözött.
A Pécsi Stop úgy tudja - és ezt a Tüke nem cáfolta -: a szólóbuszokat 18 ezer 770, a csuklósokat 19 ezer 550 euróval drágábban vették meg, mint amennyiért a Volvo Hungária Kft. által jelzett holland cégnél kínálták. Összességében 700 millió forinttal olcsóbb lett volna, ha a Volvo magyarországi cége által ajánlott hollandiai eladótól vásárolja meg a Tüke a buszokat. Igaz, a levélbeli ajánlat nem tartalmazta a flotta beszállításának költségét és a buszok a Tüke által igényelt kisebb átalakításának árát, ám ha ezeket is beleszámítjuk, a különbség akkor is jelentős – írta akkor a Népszabadság.
Ha hüledezni akar, mit sóztak a pécsiekre, itt megteheti!