Mint ismeretes, a BKK július közepén indult, ám hétfő óta nem működő online jegyrendszerén igen súlyos biztonsági rések maradtak, így – bár a BKK és a fejlesztő T-Systems sokáig tagadta - kívülről hozzá lehetett férni vevők megadott személyes adataihoz. A 24.hu kedden közölte: birtokában van egy július 16.-i adatbázis, ami 3481 utas személyes adatait tartalmazza. A T-Systems ellenben lapunknak is kijelentette: sem korábban, sem most nem észleltek adatlopást. A cég most belső vizsgálatot indított EY nemzetközi tanácsadó bevonásával.
Van mit vizsgálni, hiszen az Átlátszó kiderítette: a BKK egy 2013-as szerződést július 13-án úgy módosított: már július 10-én el kellett indítania a webes felületet a T-Systemsnek, hogy aztán az aláírás napján élesben is üzemelhessen.
Továbbra sem válaszolt viszont a T-Systems arra, hogy visszavonja-e a feljelentést azzal az etikus hekkerrel szemben, aki korábban jelezte a cégnek a rendszer hibát, ám rendőrt hívtak rá. Nehéz-Posony Márton ügyvéd ugyanakkor elmondta: mivel közvádas ügyről van szó, ilyenkor a feljelentés befogadása és a nyomozás elindítása után az ügyészség a feljelentőtől függetlenül dönt arról, hogy bíróságra adja-e az ügyet vagy sem. Az index szerdán megírta: egy másik fiatal programozó is pórul járt a Telekommal: egy rendkívül súlyos rendszerhibákat észlelt a cég rendszerében és figyelmeztette a vállalatot, hogy nincsenek biztonságban az ügyfelek adatai, ám a végén ellene is rendőrségi eljárás indult.