Kubica újrakezdése zajos siker volt.
Nem is elsősorban a pilóta kedvéért – újra – Magyarországra látogató, s a lengyelnek lehetőséget biztosító Renault garázsával szemközti lelátórészen helyezkedő polák drukkerek jelenléte miatt, inkább a kevésbé zökkenőmentes indulás okán: a pilóta legelső kihajtása alkalmával ugyanis nekiütközött egy tartóoszlopnak, mire a depó feletti tábla lezuhant. Ki tudja, Kubicát talán az idei szabályoknak megfelelő versenyautóval teljesített első métereit lélegzetvisszafojtva váró fotósok és újságírók jelenléte zavarhatta meg.
A pillanatnyi figyelmetlenség aztán később elillant: a Forma–1-es világbajnokságon 2006-ban éppen Magyarországon bemutatkozó, majd egy felfelé ívelő pályafutás töréspontjaként hat éve, 2011 telén súlyos ralibalesetet szenvedő, a bukás következtében a jobb karját csekély híján elveszítő Kubica szorgalmasan rótta a köröket. A délutáni zárásig hiba nélkül teljesített 142 fordulót a pilótákat mind jobban próbára tevő idei versenygéppel a magyar aszfaltcsíkon (nála többször csak a Williams autóját tesztelő olasz, Luca Ghiotto ért körbe - a szerk.), ami arra utal: fizikai állóképességén aligha múlhat az egyre többször emlegetett visszatérése.
Kubica tempója minden várakozást felülmúlt: az 1:18.572-es legjobb köridejével az egyszeres futamgyőztes a 4. pozícióban zárta a tesztet, időeredménye ráadásul mindösszesen 4 tizedmásodperccel marad el a Magyar Nagydíj szombati időmérőjén hetedikként leintett Nico Hülkenberg körénél. Ez még akkor is remek teljesítmény, ha ezt a leglágyabb, ultralágy abroncsokon érte el. Korábban egyébként szuperlágyon is megközelítette Jolyon Palmernek, az istálló állandó versenyzőjének szombati eredményét.
A nap másik „sztárja” a McLarennek tesztelő 17 éves siheder, Lando Norris volt a Ringen: a brit körideje alig kettő tizeddel maradt el a napot élen záró Sebastian Vettel etalonjánál.
A középpontban mégsem (csak) Vettel és Norris, hanem 32 esztendős lengyel állt, aki ha úgy tetszik, másodszor is Magyarországon kezdte el az F1-es karrierjét.