Egy nappal korábban, szerdán is volt hasonló gond, akkor a BKV azt mondta, nem találtak semmilyen hibát. Délután a Klinikák állomáson, az Újpest felé tartó felújított orosz szerelvényről leszállították az utasokat. Az ok ismerős: az ajtók mindig visszanyíltak. A vonat üresen távozott, majd kiállt a forgalomból.
A napokban hasonló módon visszanyitottak az ajtók, de akkor kiderült, hogy nem az ajtók hibája miatt, hanem azért, mert az ajtók vezetősínébe szorult egy fakocka. Tarlós István főpolgármester szabotázst sejtett a háttérben. El is indult a rendőrségi nyomozás, ki tette az ominózus helyre a fakockát.
Leváltották az orosz metrók felújításának vezetőjét
A Transmasholding a Metrovagonmassal közösen új vezetőkinevezéséről döntött a budapesti metróhálózat vagonjainak felújítási projektjének élére - közölte a vállalat. Denisz Silora esett a választás, aki korábban a Transmasholding (a Metrovagonmas tulajdonosa) könnyű- és városi szállító vasúti jármű osztályának vezetője volt. Silo a Budapesti metróhálózat vagonfelújítási projektjének sikeres kivitelezéséért lesz felelős, beleértve a gördülőállomány biztonságát, a problémamentes működést, a menetrendtartását, a karbantartási munkák teljesítését, a szállítási idők betartását, illetve a szerelvény üzembe helyezését.
Az új vezető állítólag jól ismeri a Budapesti vagonok felújítási projektjének technikai oldalát, részt vett a magyar és orosz szakértők munkájának koordinálásában - írja a közlemény. Megtudhatjuk belőle, hogy a Budapesten dolgozó csoport 25 magasan képzett szakemberből áll, akik nagy tapasztalattal rendelkeznek a modern szériájú vonatok üzembe helyezésében az oroszországi metróhálózatokban.