Belehaltak a szerelembe a szintipop arisztokratái

Amilyen alapossággal figyelnek arra, hogy megfelelően vasalt legyen az ingjük, a brit Hurts ugyanannyira ügyel arra, hogy minden profin menjen a színpadon. Theo Hutchcraft és Adam Anderson vasárnap a Sziget nagyszínpadán igazi rajongókat kielégítő koncertet adott. A fellépőként későn bejelentett Hurts többször járt már Magyarországon, pár hete az EFOTT-on is lehetett őket hallani, a Sziget pedig azért volt különleges, mert ez volt a zenekar utolsó nyári koncertje. A színpad előtt nem volt egyébként túl nagy tömeg, persze sokan voltak, de közel sem annyian, mint az utánuk következő The Chainsmokers amerikai DJ-producer duón.

Pedig az énekes Theo Hutchcraft igazán odatette magát, és bárki elhitte volna neki, hogy képes belehalni a szerelembe. Nyilvánvalóan mesterkélt és modoros ez, de a pozőrködést olyan szinten tudják hozni, hogy elhisszük, igazából nincs olyan dolog, amiért ne tudnák odadobni az életüket. De a dalok után jön egy csibészes mosollyal a “Köszönöm”, és tudjuk, hogy valójában ez nincs is így. A szinti és elektropop arisztokratáinak is nevezhető zenekar láthatóan élvezte a koncertet és felszabadultan is játszották a számaikat: van itt mélabú, önsorsrontás, flört a halállal, drámaiság, felszabadult tánc, öröm és optimizmus.

Utóbbit a videoklipekben egyébként gyakran erőszakos jelenetek ellensúlyozzák. Ilyen például a koncerten is játszott egyik új számuk, a Beautiful ones, amelynek klipje egy transzvesztita bántalmazásáról szól, közben egy LMBTQ-, de akár a Sziget indulója is lehetne. De ahogy a koncerten is játszott nagy kedvenceknél maradjunk: a Somebody to die for, a Some kind of heaven vagy a Stay is azt bizonyítják, hogy a Hurts univerzumában végül is minden csak a beteljesült, beteljesületlen és már elmúlt szerelemről szól.

Szerző

Négy évre elhallgat a Big Ben

Publikálás dátuma
2017.08.15. 07:40

Felújítás miatt négy évre elhallgat a Big Ben, London egyik jelképe. A parlament óratornyának nagyharangja augusztus 21-én délben szólal meg egy ideig utoljára. Kivételes alkalmakkor, például újévkor a munkálatok alatt is megkondul. Az órát januárban állítják le, de a számlapok egyike mindig mutatni fogja a pontos időt.

Szerző

Kötelező kvóta lehet az e-autókra

Publikálás dátuma
2017.08.15. 07:39

Németország úgy véli, az Európai Bizottság elektromos autó kvóta bevezetését tervezi - közölte a német környezetvédelmi minisztérium a Reutersszel. A Bizottság ugyanakkor azt közölte, nem szerepel a tervei közt az elektromos autók minimális számának meghatározása, ami segíthetné az autóipart abban, hogy a Wolkswagen dízelbotrány után lábra álljon.

A szociáldemokraták (SPD) – Merkel kisebbik koalíciós partnere  által vezetett német környezetvédelmi minisztérium szóvivője rámutatott, elektromos autó kvóták nélkül az Európai Unió nem tudja teljesíteni a széndioxid kibocsájtási tervet. Hubertus Heil, az SPD főtitkára kijelentette, egész Európára kiterjedő kvótát akarnak, hogy meggyorsítsák az e-autók számának növekedését, mindamellett nem támogatja a dízelautók kivonásának meghatározott dátumhoz kötését. Az SPD adókedvezményekkel mozdítaná elő az elektromos autókra való átállást.

Martin Schulz, a SPD vezetője szerint egy Európára és Németországra kötelező minimum az autógyártókat arra ösztönözné, hogy új technológiákat fejlesszenek ki, de konkrét számokat nem javasolt. Schulz a német autóipar jövőjére vonatkozó ötpontos intézkedési tervében továbbá világosabb szabályokat javasol, és szigorúbb büntetéseket róna ki a határértékek megszegőire. Felvetette a hardverek átalakításának esetleges szükségességét, természetesen a gyártók költségére, valamint egy akkumulátorgyár létesítését, az elektromos autók számára.

A német szövetségi környezetvédelmi hivatal igazgatója, Maria Krautzberger a dízel üzemanyag adókedvezményének eltörlését vetette fel. A kedvezmény 7,8 milliárd euró bevételkiesést jelent a költségvetésnek.

Angela Merkel még nem alkotott véleményt a kvóta kérdésében, de nem zárkózik el egyetlen olyan ötlettől sem, amely segíti az e-járművek terjedését.

Előzmény
Berlinben múlt héten rendezték a dízelcsúcsot, amelyen az iparág képviselői, tartományi miniszterelnökök és a szövetségi kormány abban állapodtak meg, hogy a gyártók több mint ötmillió Euro-5 és Euro-6 normás dízelautó szoftverfrissítését végzik el önként és ingyen, így átlagosan 25-30 százalékkal csökkenhet az érintett járművek nitrogén-oxid kibocsátása - írja a portfolio.hu. Az autók hardverfrissítését azonban elutasította a szakma.

Szerző