Kolosi: hazugsággal teli támadás az RTL ellen

Publikálás dátuma
2017.09.08. 19:45
FOTÓ: Népszava
„Az RTL Magyarország ellen összehangolt, hazugságokkal és csúsztatásokkal teli, támadás indult” – írta a Facebookon Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese.

"A Figyelő tegnap megjelent írásában – társaságunk megkérdezése nélkül – az RTL Magyarország üzleti eredményeiről, és ezzel szoros összefüggésben a magyar televíziós reklámpiac méretéről elmélkedik. A szerző meglehetősen homályos ok-okozati vélelmei alapján arra – az egyébként minden alapot nélkülöző - következtetésre jut, hogy az RTL Magyarország eladó. A cikket egyértelműen azzal a szándékkal írták, hogy azt a hamis látszatot keltse, hogy az RTL Magyarországon veszteséges, amelytől tulajdonosai meg akarnak szabadulni. A szerző szándékai egyértelműek: dezinformálni, az RTL Magyarország üzleti hírnevét aláásni. Mindeközben társaságunkat üzleti adatok meghamisításával vádolja" - írta Kolosi.

A hosszú Facebook-bejegyzésben kifejtette, miért nem igaz, amit a Figyelő állított, majd bejelentette: beperlik a Figyelőt a most csütörtökön megjelent, az RTL pénzügyeiről szóló cikkért. A kormánylap szerint a cég valójában eladó, mert az anyacég, a luxemburgi RTL vagy a német Bertelsman „valamilyen módon megszabadul a kolonctól”. Az ismeretlen szerző azt is tudni véli, hogy a vevő a Viacom lehet.

Kolosi Péter teljes bejegyzését itt olvashatja el:

Szerző

Orosz kötbérből venne légkondit a BKV

Publikálás dátuma
2017.09.08. 19:33
FOTÓ: Tóth Gergő
Kitart a BKV az orosz metrót hibásan felújító Metrovagonmasnak benyújtott 2,5 milliárdos kötbér igénye mellett, amelyből metró-légkondicionálókat lehet venni – mondta el Tarlós István főpolgármester a pénteki Budapestinfón. 

Tarlós hozzátette: ha a 3-as metró szükséges és elsőrendű felújítása nem viszi el, akkor akár a szerelvények légkondicionáló berendezéssel való ellátására, akár pedig az akadálymentesítés minőségének további fokozására lehet fordítani ezt a pénzt.

A főpolgármester elmondta azt is, hogy a metrópótlás az északi szakaszon november elejétől várhatóan egy évig tart, és a szerelvények akkor csak Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között közlekednek majd. A metrópótló buszok útvonalának kialakítását, a szükséges út- és forgalomtechnikai munkákat már elvégezték. Közölte: jelenleg 13 felújított szerelvény van Magyarországon, ezek közül 11 rendelkezik engedéllyel az utasforgalom lebonyolítására. Ezek július 19-e óta újra részt vesznek az utasszállításban. A 12. felújított szerelvény teljesítette már a tartampróbát, megkezdődött a hatósági szemléje, várhatóan szeptember 12-ig forgalomba is áll. A 13. szerelvény tartampróbája várhatóan szeptember második felében befejeződik.

A főpolgármester lapunknak elmondta: rövidesen tárgyal Orbán Viktorral a Nyugati és a Keleti Pályaudvar felüljáróinak tervbe vett lebontásáról, illetve a fővárosi Duna-part felújításának a terveiről. 

A 3-as metró Árpád hídi állomásának beázásával kapcsolatban Tarlós elmondta: a rekonstrukció során szükségessé vált az állomás feletti szigetelés felújítása. A szigetelésfelújítás csak felülről, az útburkolat megbontásával lehetséges. Augusztus 20-án a területen a nemzeti ünnepre tekintettel nem volt munkavégzés, és ekkor az esőzés az állomás beázását okozta. A szigetelés befejezése után várhatóan nem lesznek további beázások, bár extrém csapadék esetén ez nem zárható ki teljességgel - közölte a főpolgármester, hozzátéve: ezért elrendelték a 24 órás szivattyús felügyelet

A Római-parti mobilgátról szólva - annak kapcsán, hogy "a tiltakozó kemény mag tagjai" szerint politikai nyomásra vállalta a tervező a súlyos kockázatot - azt hangsúlyozta: "az üzemeltető és a tervező (...) a műszaki felelősséget továbbra is vállalja". Kérdésekre válaszolva Tarlós István elmondta: a 3-as metró északi szakaszának állomásai és a teljes 17 kilométeres alagút felújítása a teljes 3-as metróvonal rekonstrukciójának több mint a felét jelenti. A főpolgármester közölte azt is, hogy a metrófelújítás többletköltségei miatt a javaslatára "elengedték" a 12 milliárd forintból tervezett Külső Bécsi úti villamosvonal fejlesztését.

Szerző

A Népszava a Szentlőrinci Lobbipartin - Fotók!

Publikálás dátuma
2017.09.08. 19:15

A KÉPRE KATTINTVA GALÉRIA NYÍLIK! FOTÓK: SZALMÁS PÉTER

Fontos a kapcsolatteremtés – ezt hangsúlyozták legtöbben a 17. Szentlőrinci Lobbiparti résztvevői közül, amikor arról kérdeztük őket, hogy miért éri meg eljönni a 6 ezer lelkes, baranyai város vásárterén tartott, jókedélyű rendezvényre. Idén 120 cég, önkormányzat, iskola, civil szervezet, hivatal és hatóság képviseltette magát a csaknem ezer főt vonzó partin, s a vendégek főzés közben és eddegélve-iddogálva beszélgettek mindennapjaikról, sikereikről, gondjaikról, terveikről.

Koltai Péter, Szentlőrinc független polgármestere megemlítette, hogy Magyarországon több település is próbált rendezni hasonló mítinget, ám eddig senki se tudta tartósan megőrizni a saját partiját. Hogy mi a titka a szentlőrinci találkozó sikerének, arra csak tippelhetünk, talán az, hogy a megye és a térség gazdaságilag leszakadóban van az országos átlagtól, ezért minden összefogás létkérdés errefelé.

A lobbiparti célja, hogy az ide eljövő cégek, intézmények, hivatalok vezetői megismerkedjenek egymással és segítsék egymást. Nincsenek legendák arról, hogy a szentlőrinci partik valamelyikén vagy egy itteni beszélgetés hatására a tárgyalófelek utóbb bombaüzletet kötöttek volna, szerény eredményekről viszont többen is szóltak. Arról, hogy egy helyközi buszjárat azt követően vette célba az egyik kicsi baranyai falut, miután a község vezetője beszélt az ide ellátogató közlekedési cég emberével a falubeliek közlekedési nehézségeiről. Vagy arról, hogy egy kisvállalkozás öt embernek munkát adó telephelyet létesített egy aprófaluban, valamelyik szentlőrinci találkozó után fél évvel. Az egyik falucska cserbenhagyásos balesetben tönkrement kisbuszának sorsán sokáig vitázott a kárt szenvedő önkormányzat a rendőrséggel és a biztosítóval, ám egy itteni eszmecsere meggyorsította a busz „reaktiválását”. Az iskolák és a civil szervezetek azért jönnek el a partira, mert itt népszerűsíthetik tevékenységüket, s munkájukhoz szolid támogatást kaphatnak a velük együtt vendégeskedő vállalkozóktól. A Szentlőrincen sátrat állító, nagyobb cégek – mint például a királyegyházi cementgyár vagy a pécsi erőmű - azért vannak jelen, mert úgy vélik, ezzel is kifejezhetik kötődésüket a megye társadalmához.

Amúgy idén a kormány-oldal meghatározó régiós politikusai kevésbé érdeklődtek a rendezvény iránt, mint a korábbi években, s ez a parti híveinek nem éppen biztató jel.

Szerző