„Verditől a Falstaffot vagy a Don Carlost játszani” válaszolta Fehérvári Zsolt nagybőgős, a Budapesti Fesztiválzenekar muzsikusa, arra, hogy mi a vágya – derült ki a zenekar évadnyitó, zenekari tagok részvételével zajló sajtóbeszélgetésén. A feleletnek az ad hangsúlyt, hogy a Fischer Iván vezette együttes először ad elő Verdi operát ebben az évadban akkor, amikor a Falstaffot mutatja majd be tavasszal. És nemcsak itthon, hanem a vicenzai, az antik színház szabályainak tökéletesen megfelelő, Andrea Palladio tervezte Teatro Olimpico-ban is.
A zenekar számára nagyon ismerősek a világ leghíresebb pódiumai, nemrég Edinburghban, majd New Yorkban mutatták be óriási sikerrel Mozart Don Giovanni című operájának különleges színpadi változatát, amelyről a New York Timesban „Végre egy jó Mozart-rendezés” címmel jelent meg lelkes kritika. A különleges rendezéssel szcenírozott operát, amelyben a zenekar néhány muzsikusa a színpadon játszik, és az eleven díszletet színészek adják, szeptember 21-én, 23-án és 24-én a Müpában láthatja a budapesti közönség.
Részlet a New York-i szcenírozott Don Giovanni előadásból. Fotó: BFZ/Pető Zsuzsa
„Egyszerűen rossz a hozzáállás a kortárs zenéhez” - vetette fel Polónyi Ágnes, a zenekar hárfaművésze a szintén a Müpában az ebben a hónapban zajló Európai Hidak fesztiválon komoly szerepet kapó kortárs zenétől való idegenkedéssel kapcsolatban, amelyet Ács Ákos klarinétművész sem ért. „A kortárs muzsika nagyon őszinte zene, amely az időtlenséget tudja produkálni és tükröt tart a jelennek” - folytatta Polónyi Ágnes.
Az Európai Hidak programjában szerepel a zenekar Barokk Együttesének koncertje is. A BFZ-n belül nagyjából hét évvel ezelőtt jött létre a régizenét játszó csapat, többi között Lesták Bedő Eszter, hegedűművész ötletéből kiindulva. Ma már egyre több művész csatlakozik a korhű hangszereken játszott produkciókhoz. Október 19-én az igazi barokk sláger, Bach „Air” tétele is hallható lesz a előadásukban.