Az összeomlott számítógépes rendszer az utasok becsekkolásáért felel, az Amadeus Altea üzemelteti. A cég állítása szerint hálózati hiba okozta a leállást, és a szolgáltatást szépen lassan helyreállítják. Arra nem voltak hajlandóak válaszolni, hogy hackerek állnak-e az összeomlás hátterében.
Az érintett repülőterek között van például a londoni Heathrow és Gatwick, a párizsi Charles de Gaulle, valamint a Washington DC-ben, a Baltimore-ban, a Melbourne-ben, a Szingapúrban, vagy a Zürichben lévő repülőterek.
A legtöbb gép általában egy, de inkább többórás késéssel indult el, ugyanis a becsekkolás így sokkal-sokkal hosszabb időt vett igénybe minden utasnak – írja a bulvárlap a DailyMail információja alapján.
The @Qantas check in system down. Massive queues in Hong Kong. Not sure why they can't get this right pic.twitter.com/lrL5jUzVEN
— Paul Harapin (@paulharapin) 2017. szeptember 28.