Horváth Csaba, a párt fővárosi képviselője sajtótájékoztatóján - az MTI tudósítása szerint - kiemelte: az sem mellékes körülmény, hogy a kierőltetett "védvonallal" a ma még kihasználatlan 70 hektáron több ezer új lakás épülne szinte egybefüggő betonpartként.
A fideszes haveroknak ez több tízmilliárd forintos hasznot termelne, és Tarlós István olyan hihetetlen görcsösséggel ragaszkodik ehhez az ingatlanpanamához, mintha személyes érdeke fűződne hozzá - fogalmazott a politikus.
Horváth Csaba szerint szánalmas és gyalázatos, hogy csak azért változtatták meg a védműről szóló határozat számát, hogy arról az emberek ne mondhassák el a véleményüket. Ezért a fővárosi MSZP megteszi a jogi lépéseket, és a kormányhivatalhoz fordulnak. Addig igaz csak Tarlós István Magyar Időknek adott nyilatkozata, miszerint hét éve nincs a fővárosban korrupciós ügyben vizsgálat, ameddig Polt Péter a legfőbb ügyész. Két év múlva hiába megy nyugdíjba a főpolgármester, a korrupciós ügyek elévülései ideje már 12 év - tette hozzá Horváth Csaba.
A fővárosi szocialista politikus felidézte, hogy 2010 előtt sem támogatta senki a part menti gátat a Rómain. A főváros soha nem akart fővédművet közvetlenül a part mentén, és a főváros egy 2005-ös hatástanulmánya szerint a Nánási út-Királyok útja nyomvonalon kell a védművet megépíteni. Ugyanakkor - mondta - a III. kerületi vezetés már akkor folyamatosan ragaszkodott a part menti gáthoz, és akkor Tarlós István volt az ottani polgármester.
Horváth Csaba megismételte azt az álláspontjukat, hogy a Fővárosi Közgyűlés e hét szerdára kitűzött ülését szabálytalanul hívták össze, és taktikai visszavonulásnak értékelte, hogy a közgyűlés szerdai ülésén visszavonta az előterjesztést, és így a római-parti gát ügye nem fogja zavarni a választási kampányt.
Kitért arra, nem osztja a BKV vezérigazgatójának optimizmusát a 3-as metró buszpótlásával kapcsolatban megtartott "főpróbáról". Horváth Csaba szerint csütörtökön pokoli helyzetek alakultak ki. Ha egy utas csak a hatodik metrópótló járatra fér fel, azt nem lehet optimista helyzetnek nevezni . A politikus választ vár a főpolgármestertől arra, hogy a pótláshoz hány pluszsofőr áll rendelkezésre, és hogyan kívánja kezelni azt a nagy bérfeszültséget, amely abból adódik, hogy a metrópótló járatok vezetői többet keresnek, mint más járatokon dolgozó kollégáik.